Vad passar?
Det är precis det här som är den stor del av floristens jobb! (och en av anledningarna till att en brudbukett är ett mucket speciellt och ganska tidskrävande arbete, jämfört med en "vanlig" över-disk-bukett, för att ta chansen att motarbeta myten att brudbuketter kostar mer bara för att man säger ordet "bröllop")
Du och floristen behöver tid att prata ihop er och hon ska utifrån sina kunskaper och sin känsla kunna ge dig högst personliga råd och idéer. De ska baseras på vem DU är och ingenting annat. Vad som är för mycket eller för lite är högst individuellt.
Generellt sett kan man konstatera att du har det väl förspänt med din längd, det är väldigt väldigt liten risk att du ska hamna i "för mycket". Snarare tycker jag du ska tänka på att din bukett faktiskt ska matcha och leva upp till klänningen. Du kommer högst troligt att kunna köra "prinsessa all the way". En maffig klänning kräver faktiskt sin bukett. Jag håller inte med om den runda med häng. Jag tror starkt på droppe och det rosa och vita du tänker dig är säkert en jättefin utgångspunkt.