• Lilique

Min faster - skvallerbyttan

Det var meningen att vi skulle hålla alla våra bröllopsplaner hemliga ett tag till, förutom för våra föräldrar, men jag var tvungen att ringa min faster för att fråga henne något om lokalen de var i när de hade sin bröllopsfest. Så hemligheten kom ut, men jag bad henne uttryckligen att inte berätta för någon om det och det sa hon att hon absolut inte skulle göra. Ja, det har väl inte ens gått en vecka och nu vet hela släkten.

Jag är så himla ledsen och besviken. Dels för att hon har berövat mig på att få berätta nyheten själv och dels för att hon nu gett min släkt tid på sig att samla på sig saker att klaga över (min släkt är allt annat än sympatisk och klagar mer än gärna på allt och alla... och sen lite till). Dessutom är flera redan "sura" över att jag inte berättat någonting för dom utan att de fick höra det på andra vägar. Jag blir så trött!

Nu kommer åsikterna att hagla in och de kommer inte att sluta förrän iallafall ett år efter bröllopet har stått. Visst, jag kommer inte att ta åt mig, jag har några års vana av att låta sånt rinna av mig väldigt snabbt, men visst har man lite rätt att beklaga sig nu? Rynkar på näsan

Min faster och min farmor fungerar som djungeltrummor.... ååååh. Pappa är lite sur på sin syster men både han och mamma kramar lite på mig och säger att de vet precis hur det känns. Och de gör dom, för det var nämligen samma radarpar som släppte bomben om deras bröllop. Därför var jag extra noga med att hon skulle lova att inte säga något, för jag hade inget val mer än att fråga henne om just den saken. De kanske satsar på tre generationer i rad? Hattrick.

Skitfaster -.-''

• Svar på tråden Min faster - skvallerbyttan
  • Lilique

Det värsta är att jag inte vet hur långt i släkten hon faktiskt spridit det, för hon räknar säkerligen med att jag ska bjuda fler än jag tänkt. Vi har en ganska ansträngd budget så vi hade bara tänkt bjuda de närmaste, vilket inte blir så många från min sida då hans sida är mycket större (och står varandra närmre!). Så det blir väl ett himla liv om det med när någon "förberett sig" på att få en inbjudan och inte får det. *suck*

• Lilique

Haha ja, Chicita, vilken bra idé! Om jag hade kunnat få henne att göra det, då hade hon gärna fått berätta det rakt upp i alla släktled!

• Lilique

Åh Fossing77, det ska jag faktiskt ta och fundera lite på. Hade kunnat vara något faktiskt! Och jag älskar faktiskt att kuppa haha.

• Lilique

Hmm, ja jag fyller faktiskt jämnt senare i år, så det vore ju ett bra tillfälle att bjuda in alla förstås. Här ska det planeras minsann. Demon mohaha!    Nej, men allvarligt, det låter faktiskt bra. Då kanske hon lär sig att inte prata när hon blivit ombedd att låta bli...

• Lilique

Ja, jag ska spåna järnet nu! Och såklart vore det bra om ni delade med er ifall ni råkar få någon snilleblixt där ute ;)

• Lilique
    Sebastiána, visst hade det funnits något annat sätt för mig att få reda på vad jag behövde veta så hade jag såklart inte chansat där hehe. Men eftersom att hon lovade så dyrt och heligt så var det väl lite önsketänkande från min sida att kunna lita på henne. Not to worry, det kommer minsann inte att upprepas. ^^

Och Jenny11, hade det gått att låta bli att bjuda henne så hade jag strukit henne för länge sedan. Men på allra största allvar skulle det skapa en inbördes släktfejd så stor att det skulle krävts tre tv-kanaler för att täcka den! Dels skulle det inte vara värt det, och dels skulle det inte heller ge mig någon ro på bröllopsfesten. Kan man läga ut släkten på blocket? Bortskänkes vid hämtning!
  • Lilique

Jag har försökt att komma på alla möjliga sätt att lyckas "reparera" skadan min faster åstadkommit, men har inte lyckats. Det verkar helt enkelt som om jag får bjuda de jag tänkt bjuda och utelämna de som inte funnits på listan och sedan helt enkelt bara ta smällen när den kommer och lyssna på allas klagande och jämrande över att de inte var bjudna. Skulle jag låta bli att bjuda fastern också skulle det bara bli en person till som klagar och det räcker med de 20 hon redan bussat på mig. Min släkt är långt från sympatisk, som jag sa i mitt första inlägg.

Vi funderar fortfarande på vad vi hade kunnat göra för att komma bort från allting, utan att behöva "låta bli" att ha bröllopet så vackert och romantiskt som vi drömt om. Känns lite som mission impossible. Fast utan Tom Cruise.

• Lilique

@Aniara4
    Haha, jaa men oh ja. Min manliga motspelare här i livet bräcker Tom Cruise på alla sätt Inte minst på längden.

Men om du tycker att din släkt är för tråkig så kan vi ju alltid byta en vecka eller så? Jag har valt samma lokal som min faster hade sin bröllopsfest i 1995-6 någonstans. Det för att den är så otroligt fin och dels för att det inte finns så mycket att välja på här! Det kommer också vara allt de kommer att prata om under festen, hur jag inte kunde komma på något eget, hur mycket finare min fasters bröllop var, och så kommer de bara att jämföra varenda detalj. Men då har de iallafall något att göra, så jag behöver inte fixa bröllopsbingo i häftet iallafall =D

Svar på tråden Min faster - skvallerbyttan