• Lilique

Min faster - skvallerbyttan

Det var meningen att vi skulle hålla alla våra bröllopsplaner hemliga ett tag till, förutom för våra föräldrar, men jag var tvungen att ringa min faster för att fråga henne något om lokalen de var i när de hade sin bröllopsfest. Så hemligheten kom ut, men jag bad henne uttryckligen att inte berätta för någon om det och det sa hon att hon absolut inte skulle göra. Ja, det har väl inte ens gått en vecka och nu vet hela släkten.

Jag är så himla ledsen och besviken. Dels för att hon har berövat mig på att få berätta nyheten själv och dels för att hon nu gett min släkt tid på sig att samla på sig saker att klaga över (min släkt är allt annat än sympatisk och klagar mer än gärna på allt och alla... och sen lite till). Dessutom är flera redan "sura" över att jag inte berättat någonting för dom utan att de fick höra det på andra vägar. Jag blir så trött!

Nu kommer åsikterna att hagla in och de kommer inte att sluta förrän iallafall ett år efter bröllopet har stått. Visst, jag kommer inte att ta åt mig, jag har några års vana av att låta sånt rinna av mig väldigt snabbt, men visst har man lite rätt att beklaga sig nu? Rynkar på näsan

Min faster och min farmor fungerar som djungeltrummor.... ååååh. Pappa är lite sur på sin syster men både han och mamma kramar lite på mig och säger att de vet precis hur det känns. Och de gör dom, för det var nämligen samma radarpar som släppte bomben om deras bröllop. Därför var jag extra noga med att hon skulle lova att inte säga något, för jag hade inget val mer än att fråga henne om just den saken. De kanske satsar på tre generationer i rad? Hattrick.

Skitfaster -.-''

• Svar på tråden Min faster - skvallerbyttan
  • mojikanan

Vad tråkigt att det blev så för er!! En kram till dig!! 

• Fossing77

Fy vad surt!!! Man kan bli trött för mindre...

• Lilique

Det värsta är att jag inte vet hur långt i släkten hon faktiskt spridit det, för hon räknar säkerligen med att jag ska bjuda fler än jag tänkt. Vi har en ganska ansträngd budget så vi hade bara tänkt bjuda de närmaste, vilket inte blir så många från min sida då hans sida är mycket större (och står varandra närmre!). Så det blir väl ett himla liv om det med när någon "förberett sig" på att få en inbjudan och inte får det. *suck*

• Chicita
    Lilique skrev 2011-03-03 15:48:19 följande:
    Det värsta är att jag inte vet hur långt i släkten hon faktiskt spridit det, för hon räknar säkerligen med att jag ska bjuda fler än jag tänkt. Vi har en ganska ansträngd budget så vi hade bara tänkt bjuda de närmaste, vilket inte blir så många från min sida då hans sida är mycket större (och står varandra närmre!). Så det blir väl ett himla liv om det med när någon "förberett sig" på att få en inbjudan och inte får det. *suck*
    Då kan ju hon betala för de personerna då i så fall... 
    Kanske kan lära henne att inte skvallra {#emotions_dlg.djavulsk} 
  • Fossing77
    Chicita skrev 2011-03-03 15:50:29 följande:
    Då kan ju hon betala för de personerna då i så fall... 
    Kanske kan lära henne att inte skvallra {#emotions_dlg.djavulsk} 
    Ha ha!! Snyggt!!

Jag hade kanske gjort en kupp... Tagit med mig mannen och ett par till jag verkligen vill ha med och antingen åkt iväg eller vigt oss borgerligt med en god middag på restaurang efteråt.. Så kan hon få förklara för alla hon skvallrat till att det blev lite fel.... Smaka på sin egen medicin lite...
  • Lilique

Haha ja, Chicita, vilken bra idé! Om jag hade kunnat få henne att göra det, då hade hon gärna fått berätta det rakt upp i alla släktled!

• Lilique

Åh Fossing77, det ska jag faktiskt ta och fundera lite på. Hade kunnat vara något faktiskt! Och jag älskar faktiskt att kuppa haha.

• Chicita

Har ni någon släktsammankomst innan? 
    För då kanske du skulle kunna säga nåt om att du hade så GÄÄÄRNA bjudit alla som din faster skvallrat för, men ni har inte råd. Så du får väl beklaga å hennes vägnar, och hoppas att HON tar ansvar för de som hon inderekt har bjudit...

Gör du det snyggt och offentligt så nästan tvingar du ju henne att hosta upp pengarna, eller att bära hundhuvudet och be om ursäkt till resten av släkten Flört 

• Lilique

Hmm, ja jag fyller faktiskt jämnt senare i år, så det vore ju ett bra tillfälle att bjuda in alla förstås. Här ska det planeras minsann. Demon mohaha!    Nej, men allvarligt, det låter faktiskt bra. Då kanske hon lär sig att inte prata när hon blivit ombedd att låta bli...

• Chicita

Kör så det ryker... Om dina föräldrar varit med om samma sak med samma person så kanske dom kan bidra med lite tips och idéer också Flört

Du kanske kan ställa dig upp och hålla tal och säga nåt om att Det var snällt att hon berättade om ert förestående bröllop, synd att du inte hann få ut inbjudningarna först bara. Och att om någon som inte fått en inbjudan vill komma så får dom höra med din faster om hon kan ställa upp med kostnaden för dom, för i så fall är det ok om dom kommer {#emotions_dlg.djavulsk}
    *spånar*

Svar på tråden Min faster - skvallerbyttan