• Chicita

Min faster - skvallerbyttan

Lilique skrev 2011-03-03 15:48:19 följande:
    Det värsta är att jag inte vet hur långt i släkten hon faktiskt spridit det, för hon räknar säkerligen med att jag ska bjuda fler än jag tänkt. Vi har en ganska ansträngd budget så vi hade bara tänkt bjuda de närmaste, vilket inte blir så många från min sida då hans sida är mycket större (och står varandra närmre!). Så det blir väl ett himla liv om det med när någon "förberett sig" på att få en inbjudan och inte får det. *suck*
    Då kan ju hon betala för de personerna då i så fall... 
    Kanske kan lära henne att inte skvallra {#emotions_dlg.djavulsk} 
  • Chicita

Har ni någon släktsammankomst innan? 
    För då kanske du skulle kunna säga nåt om att du hade så GÄÄÄRNA bjudit alla som din faster skvallrat för, men ni har inte råd. Så du får väl beklaga å hennes vägnar, och hoppas att HON tar ansvar för de som hon inderekt har bjudit...

Gör du det snyggt och offentligt så nästan tvingar du ju henne att hosta upp pengarna, eller att bära hundhuvudet och be om ursäkt till resten av släkten Flört 

• Chicita

Kör så det ryker... Om dina föräldrar varit med om samma sak med samma person så kanske dom kan bidra med lite tips och idéer också Flört

Du kanske kan ställa dig upp och hålla tal och säga nåt om att Det var snällt att hon berättade om ert förestående bröllop, synd att du inte hann få ut inbjudningarna först bara. Och att om någon som inte fått en inbjudan vill komma så får dom höra med din faster om hon kan ställa upp med kostnaden för dom, för i så fall är det ok om dom kommer {#emotions_dlg.djavulsk}
    *spånar*

Svar på tråden Min faster - skvallerbyttan