• Fossing77

Min faster - skvallerbyttan

Fy vad surt!!! Man kan bli trött för mindre...

• Fossing77
    Chicita skrev 2011-03-03 15:50:29 följande:
    Då kan ju hon betala för de personerna då i så fall... 
    Kanske kan lära henne att inte skvallra {#emotions_dlg.djavulsk} 
    Ha ha!! Snyggt!!

Jag hade kanske gjort en kupp... Tagit med mig mannen och ett par till jag verkligen vill ha med och antingen åkt iväg eller vigt oss borgerligt med en god middag på restaurang efteråt.. Så kan hon få förklara för alla hon skvallrat till att det blev lite fel.... Smaka på sin egen medicin lite...
  • Fossing77
    Lilique skrev 2011-03-03 15:54:35 följande:
    Åh Fossing77, det ska jag faktiskt ta och fundera lite på. Hade kunnat vara något faktiskt! Och jag älskar faktiskt att kuppa haha.
    Åh du måste berätta hur det går!! En romantisk kupp vore ju underbart!! :)
  • Fossing77

Snokade lite på din profil ;) K-krona har väl en del fin-fina slott? Vet att här i Borås-trakten kan man ha slottsbröllop för två typ... Vigsel i slottskyrka, fin middag med egen kock, övernattning på godset, osv... Kolla om det finns såna paket hos er. :) Man kan ha med några gäster om man vill med. :)

• Fossing77
    Aniara4 skrev 2011-03-04 10:15:09 följande:
    Kan du inte i största hemlighet anförtro henne något dramatiskt som inte är sant, efter att mycket allvarligt ha fått henne att lova att inte yppa ett ord till någon? Kanske att bröllopet är inställt för att du är gravid med någon annan än din fästman. När släktingarna oroligt kommer till dig och frågar om det är sant skrattar du bort det och säger "nehej då, vad har du fått såna konstiga idéer från?". Sen kommer inbjudningskorten till bröllopet som planerat, du är inte gravid, och det blir ganska pinsamt för din faster!
    Ooo! Roligt! :)
  • Fossing77
    Sebastiána skrev 2011-03-04 12:47:20 följande:
    Om jag hade en faster som jag visste inte kunde hålla tyst hade jag inte sagt något till henne alls utan försökt luska om lokalen på annat sätt eller hittat en annan lokal.

En kompis till mig gifte sig för några år sedan och hennes mamma gick på som bara den om bröllopet och la sig i ALLT. Till slut sa brudgummen något i stil med "Det är ju inte säkert du blir bjuden!" och efter det höll hon tyst.
    Visst är det trevligt med engagerade släktingar... Men någonstans går ju gränsen. ;)
Svar på tråden Min faster - skvallerbyttan