• Chicita

Möhippa/svensexa

Jag förstår att du blev besviken. Speciellt om du ville ha en hippa.
    Jag tror dock att det är viktigt att man på något sätt försöker hinta (kanske inte själv, men ens blivande make eller nån kan ju göra det åt en. Typ säga åt ens bästa kompis att "här är en lista med alla som är bjudna på bröllopet ifall ni ska planera en hippa. Säg bara till när det blir så jag kan se till att hon är hemma" ... eller nåt)

Jag vill hellst inte ha nån direkt hippa.
    Däremot skulle både jag och min sambo ha en heldag med våra tärnor/ bestmän (som är min M2B's bröder och deras flickvänner) och bara umgås, äta gott och kanske åka gocart eller liknande... Men alltså tillsammans :)  

• Chicita
    moom skrev 2011-03-11 16:19:47 följande:
    Jo visst hade jag kunnat bett min man att hinta, men jag tycker det känns fel.
    Jag vill ju inte tvinga nån till att fixa en hippa.

men jag trodde verkligen att jag skulle få nån slags hippa.
    Det är ju inte att tvinga... Du kan ju inte veta vad din man gör bakom ryggen på dig *host host* Flört
    Ingen behöver ju göra en hippa för dig även om din man hintar liksom... Eller om mamma hintar till syrran din, eller... 

Sen kan man ju alltid säga till sina vänner eller sina tärnor att "jag hoppas verkligen att ni inte hittar på ..... om det blir någon hippa. För sånt gillar jag inte"
    Eller prata om nån hippa man var på för nån annan brud och antingen hissa eller dissa det som hände då.
    Alltså rent allmänt bara få igång hjulen i skallen på dom som kanske ska ordna hippan...

Men generellt så tycker jag inte att det är fel att fråga om den. "Jag har ett himla fullsatt schema framöver. Om ni planerar en hippa så snälla säg till mig så jag hinner fixa ledigt eller kan planera in det".
    Det är ju upp till dom då att säga att dom inte har planerat någon... Det känns ju i alla fall lite shysstare att få höra att "ojdå, vi har nog inte planerat nån... förlåt" än att vänta in i det sista och ändå inte få någon...  
  • Chicita
    moom skrev 2011-03-11 16:38:18 följande:
    iochmed att min man fick en svensexa trodde självklart jag att jag också skulle få en hippa, därav att han eller jag inte hintade.
    Sen håller jag med dig fullt ut om detta;
    Chicita skrev 2011-03-11 16:25:11 följande:
    Det är ju upp till dom då att säga att dom inte har planerat någon... Det känns ju i alla fall lite shysstare att få höra att "ojdå, vi har nog inte planerat nån... förlåt" än att vänta in i det sista och ändå inte få någon...  
    Vet inte hur stort bröllop ni hade. Men det kan ju vara så att "alla" trodde att "alla andra" skulle ta tag i det och därför blev det ingen alls.
    Eller så kan dom ha gjort ett försök men fått massa "nej vi kan inte komma" och därför gav upp...

Om du verkligen vill veta svaret och få fred i sinnet så tycker jag att du ska prata med dom så det inte äter upp dig genom grubblerier...
    Du behöver ju inte anklaga, utan bara fråga lite lätt att: Vart tog min möhippa vägen förresten?  
Svar på tråden Möhippa/svensexa