Inlägg från: Motorbruttan |Visa alla inlägg
  • Motorbruttan

Känner min verkligen nere

Vi har planerat att gifta oss nu i augusti. Vi hade pengar sparade, men då vi inte fick in tillräckligt i kassan så räckte inte pengarna till allt som ska betalas här hemma... hyra etc. vilket har lett till att vi fått använda dem pengarna som vi sparat till att betala räkningarna med. 

Just nu känns det som att vårt efterlängtade bröllop inte kommer att bli av när vi planerat.

Är så himla ledsen just nu :'(

Vad ska vi göra? Ska vi fortfarande försöka få det att det blir av eller ska vi skuta på det? inbjudningskorten ska ju snart ut. 

• Svar på tråden Känner min verkligen nere
  • Motorbruttan

Tyvärr så har vi tänkt redan på allt sånt där. lakan som dukar, lån av lokal (gratis) köpt min brudklänning begagnad och skorna under 400kr, maten ska vi fixa själva och korten med. Vi har just nu 2k kvar av våran budget. och dem gäster vi bjuder är dem som vi verkligen vill att ska bevittna vår dag. 
    Allt är verkligen så billigt som möjligt med ändå så att det kommer bli som vi vill ha det.

Inbjudningarna hade jag gärna velat ha ut redan i maj med tanke på semestrar och liknande.
    sångerskan vi ska ha är en vän till mig som ställer upp gratis, men självfallet kommer vi ge henne en liten gova som tack. och likadant blir det med dem som kommer att hjälpa oss med att greja all mat och tårta osv.

vill inte ge upp hoppet. bara vi har två ekonomier igen så kommer vi kunna spara ihop ganska snabbt igen , vilket är bra. hoppas verkligen på det nu. 

Svar på tråden Känner min verkligen nere