Inlägg från: prinsessanogrodan |Visa alla inlägg
  • prinsessanogrodan

Känner min verkligen nere

Precis som någon kanske redan skrivit: knytkalas! Picknik där gästerna tar med sig varsin rätt, dom får helt enkelt meddela er vilken rätt dom tar med sig när dom svarar på inbjudan (så det inte blir så att flera tar med samma rätt). Eller bjud på mingel dvs snittar och bubbel eller tårta och kaffe, det räcker! Och sen har ni en egen romantisk middag bara ni två, hur mysigt som helst ju!
    Ett annat alternativ är att ha middag på en restaurang och så bjuder ni alla ni vill till själva vigseln och så bjuder ni kanske på lite bubbel och tilltugg utanför kyrkan och så får dom som vill följa med på middagen men betala själva. Dom får då meddela er om dom följer med på middagen i samband med att dom svarar på inbjudan (så ni kan meddela restaurangen antalet gäster).  Och självfallet är ni då tydliga med att ni inte önskar er några presenter utan att deras närvaro vid vigseln är tillräckligt som "present" men att dom som vill gärna får hänga på till middagen.

Jag skulle inte alls tycka att något av ovanstående vore märkligt om jag var gäst. Jag skulle snarare tycka att det var härligt med ett brudpar som går sin egen väg och vågar köra på ett bröllop precis som dom vill ha det (och som dom har ekonomi till). Jag tycker att det är hemskt när man läser (och hör talas om) brudpar som känner press från omgivningen att dom "måste" bjuda massor av gäster och /eller att dom "måste" lägga mer pengar än de egentligen vill eller har råd med. Gå er egen väg TS!

Svar på tråden Känner min verkligen nere