Inlägg från: gustavmamma |Visa alla inlägg
  • gustavmamma

vad dekorera med?

Har planer på att bjuda på en slags västenbottenrulltårta till förrätt (västenbottenröran gjord på ost, cremefraiche m.m.)  Funderar nu på hur jag skulle kunna garnera "tårtbitarna". Tänkte mig att lägga dem på lite ruccola men frågan är vad jag ska ha ovanpå? Första tanken var några räkor, rödlök m.m. men vem orkar stå och skala 200 räkor? Känns ändå som jag skulle vilja ha ngt "köttigt" eftersom det inte är det i själva rullen.

Några förslag?

• Svar på tråden vad dekorera med?
  • gustavmamma

Det är just det, jag vet inte hur jag tänker mig uppläggningen =) Har bara kommit så långt att jag vet att jag vill ha den här rulltårtan. Har inte receptet nu på själva "rullen" (vet iaf att det är marg, mjöl, ägg) men hur ska jag förklara? Det blir som en blandning mellan tjockpannkaka och bröd.

Har fått ett tips på en mangosalsa som kanske skulle kunna passa till. Mango, rödlök och ruccola med pressad lime i. Kanske det bredvid och sedan en parmaskinka ovanpå som ClaraH tipasde om?  Att luta ett parmensanflarn mot lät jättesnyggt.  Fyller år till helgen så kanske får jag passa på att testa förrrätten och se om allt smakar gott ihop.

Svar på tråden vad dekorera med?