Inlägg från: TheD |Visa alla inlägg
  • TheD

Kuvert hit eller shit?

Som någon skrev, priset är något högt. Chansen är större att man får en dyrare present eller högre summa till resa t.ex.

Oavsett vilket pris ni sätter i slutändan så "kan" ni inte önska er presenter...blir lite dubbelt.

Jösses var bitchigt det där lät men jag är på helspänn för min klänning harkommit och jag har inte sett den än så det är nerver som spökar. Sorry om jag låter elak!

Inte menat.Ahhh nu ska jag gå och se om det är RÄTT klänning......

• TheD
    eigollet skrev 2011-03-07 23:26:18 följande:
    För mig är kuvertavgift helt okej. Jag betalar gärna för att gå på stor fest och för att göra mina vänner glada. Hellre det än att behöva köpa nån present som ändå hamnar längst in i ett skåp. Ser faktiskt ingen skillnad på att betala för maten (och möjliggöra en stor dag för vänner) eller att köpa present. Är inte en önskelista värre eller "lika illa" som kuvertavgift?...

Vill man däremot att så många som möjligt ska komma så går nog smärtgränsen vid 500 kr. För 2 personer + kläder, resa, boende så kan det bli ett rejält hål i plånboken för de som har det lite knapert.
    Knapert eller vanlig svensson........ :)
  • TheD
    kandersson174 skrev 2011-03-07 23:41:13 följande:
    Jag ger hellre en present för 1000 kr än jag betalar kuvertavgift på 500kr! Faktum är att jag nog skulle tacka nej till detta bröllop. Man får rätta mun efter matsäcken och det  går att ordna en trevlig fest med kuvertavgift på 250 kr som så många har påpekat.
    Tänk på en grej till om du tar kuvertavgift- du kan knappast ha en dyr brudklänning eller åka på en bröllopsresa jorden runt, det sticker också i ögonen på dem som varit tvungna att sponsra!
    Sant.

1000:- till brudparet nu om det är pryl eller bröllopsresa är inte den värsta summan anser jag. Det är ändå ett bröllop! Men 500:- för att betala för sin mat när man är gäst....och när brudparet ändå kunde fixa ev. lokal, smycken, kläder... Ja, inte alltid det blir populärt.
Svar på tråden Kuvert hit eller shit?