Inlägg från: Semlorna |Visa alla inlägg
  • Semlorna

Kuvert hit eller shit?

Jag tycker det är alldelles för mycket med 500/person. Vi hade aldrig haft råd att skaffa kläder, betala 1000 kr för kuvert och sen resa på det. Överlag är jag negativ till kuvertavgift och skulle aldrig ha det själv men det är såklart upp till varje par att göra som dom vill.

• Semlorna
    eigollet skrev 2011-03-07 23:26:18 följande:
    För mig är kuvertavgift helt okej. Jag betalar gärna för att gå på stor fest och för att göra mina vänner glada. Hellre det än att behöva köpa nån present som ändå hamnar längst in i ett skåp. Ser faktiskt ingen skillnad på att betala för maten (och möjliggöra en stor dag för vänner) eller att köpa present. Är inte en önskelista värre eller "lika illa" som kuvertavgift?...

Vill man däremot att så många som möjligt ska komma så går nog smärtgränsen vid 500 kr. För 2 personer + kläder, resa, boende så kan det bli ett rejält hål i plånboken för de som har det lite knapert.
    Fast en present kan kosta allt från ingenting till ett par tusen beroende på den som ger. Det är inte att jämföra med en kuvertavgift på flera hundralappar faktiskt. Vi har en önskelista för att förenkla för dom som inte vet vad dom ska köpa och vi har dessutom något för alla plånböcker.
Svar på tråden Kuvert hit eller shit?