Rimligt att betala "hobbyfotograf"?
Vi kommer ha två hobbyfotografer med.
Den ene bor här i stan och jobbar tillsammans med min sambo. Han kommer följa med sambon när han gör sig i ordning innan kyrkan och sen fota oss innan kyrkan + i kyrkan och att han och hans egen flickvän är med på festen. Jag ordnar kläder åt dom + att vi tänkte ge honom några hundra (kanske 500) vi har inte pratat pris med honom faktiskt... Han har inte sagt något själv om det. Så vi ska ta upp det snart och se om han tycker att det känns rimligt.
Den andra tjejen kommer ensam i så fall, hon bor många mil bort. Är en tjej jag har träffat på nätet och som nu pluggar media / fotografering.
Hon sa först blankt NEJ när jag frågade henne. Men när tanken mognat lite så tyckte hon att det skulle vara kul.
Speciellt när hon inte är ensam om ansvaret (vilket var hennes anledning att säga nej, hon var rädd för att ta på sig något hon inte klarade av).
Hon följer mig från påklädning och håruppsättning och fotar oss innan kyrkan + i kyrkan och är med under festen efteråt.
Henne betalar vi resa + hotell för och så gör jag kläder till henne med.
Hon kommer att editera sina bilder efteråt också... Det vet vi inte om den andra killen gör, han är mer naturfotograf än porträtt fotograf.
Så det ska bli spännande att se båda deras bilder efteråt. Dom har ju helt olika förutsättningar och idéer för att fota. Så något av alla bilder borde ju bli bra. Och om dom INTE blir det så har vi en standby riktig fotograf som lovat att komma någon dag senare och ta lite bilder på oss utanför kyrkan (porträttbilder)