Inlägg från: Kjell Präst |Visa alla inlägg
  • Kjell Präst

Så fel det kan bli

Jag har anmält inlägget, men det strider väl knappast mot forumreglerna så vi får väl se hur det går.

• Kjell Präst

Nu har jag fått svar från redaktionen. Inlägget är "anmält till överordnade", vad det nu innebär. Inget är ändrat ännu i alla fall...  Fast det har ju bara gått några dagar än...

• Kjell Präst
    hernameispekka skrev 2011-03-11 09:18:22 följande:
    har någon skrivit det rätta svaret i personens gästbok eller så? Skulle kunna vara snällt :D
    Det går tyvärr inte, för frågeställaren heter "Anonym" ...
  • Kjell Präst
    Aleta skrev 2011-05-30 22:59:46 följande:
    Jag tror bestämt att jag anmälde svaret i den tråden. Skrev att det var vilseledande och att de borde öppna upp experttrådarna efter expertens svar så att de kan korrigeras av kunniga medlemmar.

Det är väl det enda man kan göra?
    En läsarstorm helt enkelt...

Även jag har anmält detta. Jag har fått en förfrågan om att vara med i expertpanelen och har då svarat att jag kan tänka mig det under förutsättning att experttrådarna fungerar bättre, exempelvis så att fler än experten kan svara.
  • Kjell Präst

Så här står det i ett alldeles färskt (24 maj) brev från biskop Eva som gått ut till prästerna i Stockholms stift:

"Det är inte längre tillåtet för präster att ta betalt för kyrkliga handlingar annat än av en församling i Svenska kyrkan... Eventuella kostnader ska inte tas ut av den enskilde medlemmen utan hanteras som clearing mellan berörda församlingar...Om den kyrkliga handlingen inte genomförs inom ramen för en ordinarie eller tillfällig tjänst i en församling är det inte möjligt att få ersättning av någon för eventuella kostnader"
    Klara besked alltså: Prästen får inte ta emot någon som helst betalning av brudpar, dopfamilj eller sorgehus för utförda tjänster.

• Kjell Präst
    Aniara4 skrev 2011-06-19 10:44:45 följande:
    Om man frågade Bröllopstorgets experter vad klockan är, skulle de svara att "klockan är en rund sak som visar tiden, och om du ringer till Fröken Ur kan du få veta hur mycket den är just nu".
    Hahahahahahahahaha!!!!!!
Svar på tråden Så fel det kan bli