• passionsblomman

Så fel det kan bli

Det här med "fråga experten" och att ingen annan kan lägga sig i de trådarna känns som en riktigt bra källa till att det verkligen kan bli fel svar. Eller åtminstone högst begränsad del fakta i svaren.

Det här är ju tillexempel alldleles galet:

www.brollopstorget.se/Forum-6-90/m3931340.html

Ingen präst får ta emot någon form av ersättning för att viga någon. Det vet alla som följt "fråga prästen-tråden"

Och det retar mig att jag inte kan kommentera saken i den aktuella tråden-eller egentligen är det ju forumets präster som verkligen borde kunna göra det, men men...

Bara en reflektion så här i eftermiddagstid.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Svar på tråden Så fel det kan bli
  • Äppelkärna

Bra att du tar upp det här ts!
    Hade jag kommit till BT idag och inte varit medveten om allt engagemang och den stora kunskap som finns i fråga prästen-trådarna hade jag tyvärr säkerligen endast läst detta "expertsvar" och antagit att det var sanningen. Hemskt tråkigt och oseriöst att sajtens egna expertsvar är vilseledande!

• shakynose

Seriöst!? Man blir ju helt otroligt förbannad! Kollar de inte upp fakta innan de svarar?

• Kjell Präst

Jag har anmält inlägget, men det strider väl knappast mot forumreglerna så vi får väl se hur det går.

• shakynose
    Kjell Präst skrev 2011-03-09 16:27:43 följande:
    Jag har anmält inlägget, men det strider väl knappast mot forumreglerna så vi får väl se hur det går.
    Nä, men ändå bra att uppmärksamma redaktionen. Helt sjukt dåligt tycker jag. Så himla svårt kan det väl inte vara för en expert att plocka upp en telefon eller mejla någon för att få ett korrekt svar? Särskilt inte som det brukar ta rätt lång tid innan frågorna besvaras...
  • ClaraH

Jag tycker att "experterna" ofta svarar mycket svepande och kortfattat och ibland vill man verkligen gå in och svara för att komplettera ett svar. Man får verkligen mycket bättre svar på forumet.

• Kattpoet

Jag sett flera expert trådar  med experterna som inte ger vettiga svar  och ibland känns de att de tror att alla har  en budget på en mille och bor i Stockholm.

• förlovadflicka

Alltså, det är verkligen aldrig några vettiga svar, bättre att googla på frågan än att ställa den här, folk får ju så allmänna svar på nåt sätt att det känns helt onödigt... 

• Smuppra

Läste en fråga i typ går. Experten hade svarat en sak (om rätt grej). Sedan hade hon skrivit ny kommentar om att TS kunde kontakta *namn* *tel* och fråga för han kunde hjälpa henne. Men vad jag förstod det som måste den andra kommentaren höra hemma någon heeelt annanstans.

• Sörön10

Vore det inte bättre om trådarna kunde öppnas efter att "experten" lämnat sitt svar? På så vis kunde man ju rädda alla stackars människor som får helt besynnerliga svar! Har sett flera jag också!

Svar på tråden Så fel det kan bli