• passionsblomman

Så fel det kan bli

Det här med "fråga experten" och att ingen annan kan lägga sig i de trådarna känns som en riktigt bra källa till att det verkligen kan bli fel svar. Eller åtminstone högst begränsad del fakta i svaren.

Det här är ju tillexempel alldleles galet:

www.brollopstorget.se/Forum-6-90/m3931340.html

Ingen präst får ta emot någon form av ersättning för att viga någon. Det vet alla som följt "fråga prästen-tråden"

Och det retar mig att jag inte kan kommentera saken i den aktuella tråden-eller egentligen är det ju forumets präster som verkligen borde kunna göra det, men men...

Bara en reflektion så här i eftermiddagstid.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Svar på tråden Så fel det kan bli
  • Lillskoj
    Pinkgrape skrev 2011-04-15 11:15:26 följande:
    Fler exempel

www.brollopstorget.se/Forum-6-89/m3954159.htm...

www.brollopstorget.se/Forum-6-89/m3953626.htm...

Jag vet inte om det riktigt är svaren jag hade väntat mig ifall jag ställt frågan.
    Det ger ju inget att fråga experterna, om de ändå inte svarar på frågan/frågorna.

Haha, läste också dessa precis och tänkte gå in och lägga till dom här. Det är ju riktigt pinsamt!!

• Aniara4

Nej, vill man bara veta vilken myndighet man kan fråga går det ju väldigt mycket fortare att få svar med tips här, eller tänka efter själv och googla!

• Aniara4

Nu säger juristen här att det inte är några som helst problem att gifta sig utomlands med en svensk vigselförrättare. Konstigt, jag har bestämt för mig att jag har läst om folk som har problem för att de flesta svenska präster/vigselförrättare bara har vigselrätt inom Sveriges gränser? Men den diskussionen kanske var helt fel?

www.brollopstorget.se/Forum-6-89/m3977471.html

• Aniara4

Juristen ger ännu ett uttömmande svar:

Hej,

Vad roligt att ni skall gifta er!

Jag känner inte till hur skatteverket ser på detta. Mitt råd är att du ringer till skatteverket som handlägger dessa ärenden.

Lycka till

(www.brollopstorget.se/Forum-6-89/m3993851.html)

Frågeställaren blev säkert jätteglad över det uttömmande svaret!

• förlovadflicka

Alltså, jag hoppas att "experterna" inte får betalt... De borde ju göra research i såna fall, om de nu får det, om de bara svarar det första de tänker finns det väl ingen vits med det?

• MrsT2011

Tycker det kliar i fingrarna rent allmänt! Är bra sugen på att ställa en fråga till varje expert: "Hur kommer det sig att ni ger så taffliga och ibland direkt felaktiga råd?"

Flört

• Aleta
    Kjell Präst skrev 2011-05-30 11:29:28 följande:
    Det här uppåt väggarna-svaret har tagits upp i prästtråden också, men nog kliar det i fingararna att få skriva och tala om hur det ligger till för den okunniga experten som får stå oemotsagd... www.brollopstorget.se/Forum-6-90/m3985883.htm...
    Jag tror bestämt att jag anmälde svaret i den tråden. Skrev att det var vilseledande och att de borde öppna upp experttrådarna efter expertens svar så att de kan korrigeras av kunniga medlemmar.

Det är väl det enda man kan göra?
    En läsarstorm helt enkelt...

• Kjell Präst
    Aleta skrev 2011-05-30 22:59:46 följande:
    Jag tror bestämt att jag anmälde svaret i den tråden. Skrev att det var vilseledande och att de borde öppna upp experttrådarna efter expertens svar så att de kan korrigeras av kunniga medlemmar.

Det är väl det enda man kan göra?
    En läsarstorm helt enkelt...

Även jag har anmält detta. Jag har fått en förfrågan om att vara med i expertpanelen och har då svarat att jag kan tänka mig det under förutsättning att experttrådarna fungerar bättre, exempelvis så att fler än experten kan svara.
Svar på tråden Så fel det kan bli