Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Så fel det kan bli

Alltså, det är verkligen aldrig några vettiga svar, bättre att googla på frågan än att ställa den här, folk får ju så allmänna svar på nåt sätt att det känns helt onödigt... 

• förlovadflicka
    TheD skrev 2011-04-15 01:00:00 följande:
    Hur kan dessa personer få  kalla sig "Experter"? Jag anser att vi andra här är betydligt mer experter... Sen är svaren löjliga ibland och sen har jag sett att experten inte kan svara på frågan när det handlar om något väldigt simpelt!

Ta bort experterna!!!!
    Ja, jag väntar fortfarande på ett svar på en fråga jag skickade när "experterna" var nya... 
  • förlovadflicka

Alltså, jag hoppas att "experterna" inte får betalt... De borde ju göra research i såna fall, om de nu får det, om de bara svarar det första de tänker finns det väl ingen vits med det?

• förlovadflicka
    Aniara4 skrev 2011-06-06 19:10:36 följande:
    Vem ska man tro på, tro på, tro på när, tro på när allt är så här...

Bröllopstorgets "expert":
    "Tack för din fråga, vanligast är att vigsel ringen sätts utanför förlovningsringen, dvs i den ordning man skaffat dem,
    men ibland av praktiska skäl sätts vigselringen innerst,
    så med andra ord man gör som man önskar."
    www.brollopstorget.se/Forum-6-92/m3996349.htm...

Magdalena Ribbing:
    "Vid vigseln får kvinnan alltså enligt traditionen sin vigselring, och hon bär den då innerst på vänster ringfinger, med förlovningsringen utanför."

www.dn.se/blogg/etikettfragan/2010/11/08/ring...
    Jag har alltid hört att vigselringen ska vara ytterst, det är ju där den hamnar under vigseln, ska man byta plats efter liksom? Det är även det jag hört när jag provat ringar...
  • förlovadflicka
    thean skrev 2011-06-06 19:28:20 följande:
    När jag arbetade på min mormors guldsmedsaffär gavs det alltid råd till blivande brudar att sätta alliansen längst in så att man inte tappar den, utan det är den (oftast) billigare ringen som åker av... dvs placering av ringar av praktiska skäl.
    Alla har ju inte alliansringar :) 
Svar på tråden Så fel det kan bli