• Chicita

Hur många dagar innan tror ni man får sin möhippa/Svensexa?

Om ni är oroliga över er blivandes svensexa så ta kontakt med någon av killarna i bekantskapskretsen och tala om att ni inte vill att dom har en svensexa senare än x veckor innan. Säg att ni helt enkelt inte har tid då och att han inte kommer kunna ställa upp.

När det gäller dom avslitna ledbanden så är det ju en utmärkt  anledning att be killarna kolla av med dig om det är något som han faktiskt kan vara med på, så dom inte står och betalar för saker som han sen kommer att vägra utföra. Eller att dom förstör honom så illa att han blir invalidiserad efteråt. 
    Det borde dom ju förstå och acceptera...

Själv tror vi att vi kommer få en väldigt lugn svensexa / möhippa nu efter att jag gjort mig av med min väldigt krångliga tärna.
    Dom som är kvar i bröllopsföljet vet vad vi gillar och kommer garanterat följa våra önskemål och idéer eftersom dom vet att vi faktiskt har möjlighet att hämnas annars, då vi är först av dom att gifta oss Flört 

• Chicita
    Smuppra skrev 2011-03-13 18:10:24 följande:
    Ja, jag får försöka ta reda på sedan vilka som styr och ställer mest kring detta och avråda de från ev fysisk aktivitet de har inriktat sig på om det inte funkar. Så tråkigt detta för MB är väldigt fysiskt aktiv annars men nu kan ha bara springa (inga snäva svängar), cykla och simmar typ... Från 10-12 timmar träning i veckan till 0.. Stackarn, han får träningsabstinens! Och just detta kan ju göra att killarna tänker ut någon fysisk aktivitet som han  egentligen skulle gilla, men som inte funkar med knät
    Jo jag vet hur det är...
    Jag gick från att mocka och fodra 38 hästar om dagen, rida/ rida in upp till 10 hästar varje dag (för det mesta bara 5-6 st, annars får dom inte ens en hel timmes ridning ju)... Till att vara totalt stillasittande i 3 år efter en olycka där jag pulveriserade ett ben i foten och det tog massa operationer och över ett år i gips för att benet ens skulle läka ihop någotsånär...
    Skadan hade inte blivit så allvarlig om jag inte hade lyssnat på chefen och låtit bli att åka in till akuten samma dag...

Så det är inte att underskatta farorna av att inte lyssna på doktorerna och på kroppen.
    Det är bra om hans vänner vet att det inte är för att göra det tråkigt för dom och din blivande make, som du vill bromsa lite. Utan för att det kan gå riktigt illa om du INTE gör det.
    Och det vill dom ju knappast. Även om dom kanske inte tänker så långt på egen hand 
  • Chicita
    Smuppra skrev 2011-03-13 19:10:01 följande:
    Ja då vet du hur det är! Lät inte alls roligt med pulviserat ben. Är det bra nu? :-/ Ja usch. Man borde strunta i vad chefer säger och följa känslan av att det är något som är fel och åka och kolla upp det iaf... Tyvärr gör ju folk ofta som du och struntar i att söka läkarhjälp fort...

Exakt. Tror inte att de vill göra något som skadar honom men det är ju lätt att glömma det när man inte lever med det varje dag. Vore verkligen synd om de betalar för något som vore jättekul men så får MB bara stå och se på.
    Det var 1996 och jag har fortfarande problem.
    Kan inte ha högklackat mer än korta stunder i taget (om dom inte är väldigt väldigt bekväma och inte belastar bara tramdynan). Om jag trampar på en sten när jag går barfota så spricker all broskbeläggning jag har fått i foten upp och jag bryter i princip foten igen.
    Har fått nervskador efter alla operationer så att jag kan känna smärta trots att jag inte borde ha det, och jag har känningar av foten dygnet runt.
    Har inte haft en smärtfri dag sen dess. (det gör ju inte saken bättre att jag är resistent mot smärtstillande heller)... Och till råga på allt är den foten extra bred nu eftersom dom fick lov att ta ben från höften till sist eftersom benet var för skadat för att kunna läka ihop igen...
    Men men, man vänjer sig efter ett tag...
    Så jag klagar inte. Det är en erfarenhet som gjort mig till den jag är i dag...
    Solig 

Precis, det är ju det jag menar...
    Man kan göra mycket av ren tanklöshet. Och om din blivande har blivit lite lullig så kan han glömma bort att han inte borde göra vissa saker också... 
  • Chicita
    Smuppra skrev 2011-03-13 19:36:21 följande:
    Oj vilken skadehistoria! Lät inte alls trevligt att leva med detta. Jobbigt att du dessutom blivit resistent mot smärtstillande. Hua, låter inte som att det kan bli helt bra detta men jag hoppas ändå på någon mirakeluppfinning som kan hjälpa dig! :-/

Exakt
    Tack... Hoppas gör man ju alltid Solig

Hoppas din blivande får en bra svensexa nu, som anpassas till hans förmåga Solig
Svar på tråden Hur många dagar innan tror ni man får sin möhippa/Svensexa?