• Joffan

Hur ska jag göra för att få en möhippa???

Min tärna bor i London och kommer till Sverige först några dagar före före bröllopet. Vi kommer att ha ett ganska litet bröllop. Av mina komppisar som jag skulle vilja ha på möpippan bor 5 i Finland, 3 i Stocholm 5 i Göteborg 1 i skåne 1 i London och 1 i Dublin...

Därför tror jag inte att jag kommer att få någon möhippa, det finns liksom inte någon gång som alla kommer att vara samlade förutom på bröllopet.

Jag bryr mej inte om vem som ordnar min hippa, vad vi gör bara jag får den... Men jag tror inte att nån kommer att göra det...

Har någon någåt tips om hur jag ska få mig en hippa???

Min blivande man är underbar, men han kommer inte att fixa detta om inte jag säger rakt ut "älsking ordna en möhippa åt mig" och det känns inte så skoj.

• Svar på tråden Hur ska jag göra för att få en möhippa???
  • Joffan

förstår helt, kul att veta att man inte är ensam med sitt dilemma :)

• Joffan

ja presis, viktigast är att det blir av, vad det sedan blir är mindre viktigt.

• Joffan

min älsking är den mäst underbara i hela världen men att planera saker är absolut inte hans grej, det är alltid jag som gör det. Känns lite förnedrande att måsta be honnom eftersom jag skulle vilja att han fattade själv att göra det, men vill jag ha en hippa så måste jag nog prata med honom tror jag...

• Joffan
    nikkihag skrev 2011-03-14 12:06:24 följande:

Skönt att det finns delade meningar, persoligen tycker jag det finns viktigare saker att fokusera på :)
    Vad tycker du själv att man borde fokusera på?
  • Joffan

Det jag önskar mig är att få spendera lite tid med mina vänner  utan att behöva tänka på blöjbyten, mat och sovtider och annat som hör till småbarns vardagen. Älskar att vara mamma men ibland behöver man lite variation... :)

• Joffan

Tror nästan att jag kommer att få en hippa, men vågar inte hoppas för myckte så att jag inte blir besviken. Har annars fåt frågan av många "när är din hippa" vet inte riktigt vad jag skall svara på sådant...

Svar på tråden Hur ska jag göra för att få en möhippa???