• polkapinne

Hur ska jag göra för att få en möhippa???

Kul med någon i samma sits. Eller det är ju inte kul för oss men missförstå mig rätt Glad

Min tärna bor i Usa och inga av de andra vännerna som kommer känner varandra eftersom jag umgås i olika kretsar. Jag vill såklart ha en hippa och funderar nu på om jag kan hinta om en till någon av de andra. Kanske ge dem en lista över vilka jag vill ha med.
    Jag vet att det inte är så man gör, det ska ju vara en överraskning...

Men jag bryr mig inte. Vill ju bara ha en dag tillsammans med mina vänner.
    Så tyvärr har jag inte direkt några tips till dig. Är fullt upptagen med att klura ut det här för min egen del...Flört

• polkapinne
    Chicita skrev 2011-03-13 22:08:24 följande:
    Ni har ju en unik situation.
    Självklart är det svårt att få till en hippa om alla är utspridda över världen.

Att ge någon (eller några) en lista över alla inbjudna som man vill ha med på hippan är inte dumt.
    Det är väl bara att säga som det är "Jag vet inte om du känner nån av dom här, men OM du skulle vilja dra ihop en hippa med någon av dom så får du listan av mig"

Varför inte hinta om att det hade varit härligt med en spa-kväll på kvällen innan bröllopet?
    Då kanske alla är samlade.
    Det behöver ju inte vara någon superaktivitet, det går ju att hitta på enklare saker tillsammans liksom Solig 
    En spakväll hade ju varit perfekt. Och mysigt. Tjejsnack och något gott att äta funkar alltid:)
  • polkapinne
    Chicita skrev 2011-03-14 13:56:50 följande:
    Jo men då har du ju en annan situation än TS... Glad
    Och som jag skrev i mitt första inlägg så är ju hennes situation unik. Så om det är viktigt för henne att ha en hippa så tycker jag inte att det är fel att hinta och ge tips om hur dom kan få ihop en sån.

Däremot tycker jag att det är lite fult om man skulle önska dyra saker att göra, eller säga att XX-hippa var heeelt underbar (den som kostade x-antal tusenlappar för varje deltagare) och säga att man vill ha något liknande.

Om man bara önskar en hippa, inga direkta preferenser och dessutom talar om att man är jättenöjd med att bara träffas och umgås i lugn och ro, och gärna i anslutning till bröllopet så att de som ska komma inte behöver ta ledigt och åka en extra vända flera veckor innan. Så tycker inte jag att det är fult.
    Snarare kan man då som "festfixare" kanske pusta ut och inte behöva få panik för att ingen kan komma och att man inte ska hinna fixa något... 
    Precis. Jag menar inte att man ska hinta om att man vill ha dyra aktiviteter eller en dag planerad in i minsta detalj utan bara en lugn kväll tillsammans med sina vänner.

Sen tycker jag också det blir värre om min blivande skulle ringa upp en eller flera av de bjuda och fråga om min hippa. Det känns helt fel, då påpekar jag det hellre själv. Känns ärligare och så slipper de få panik i tron om att jag kanske vill ha något stort.  
Svar på tråden Hur ska jag göra för att få en möhippa???