Chicita skrev 2011-03-14 11:04:06 följande:
Då förutsätter det ju att ens blivande faktiskt känner ens vänner... Eller i alla fall att han känner de vänner som är mest troliga att dom planerar möhippan.
Annars ska han ju ringa en okänd människa och säga att "jo jag är XX blivande make, jag vill bara veta hur det går med hennes möhippa?"
Aldrig att dom misstänker att bruden har bett sin make att ringa då..
Då är det mer ärligt enligt min mening att säga till sina vänner att "jag hoppas att min hippa blir en lugn tillställning på kvällen innan bröllopet så att så många som möjligt har en chans att vara med. Jag har sett sååå fram emot en helkväll med snack och lite hemgjorda spabehandlingar tillsammans med tjejerna"
Om ens vänner inte bor i samma stad eller ens i samma land så kan det vara svårt för maken att ta den kontakten. Och DET skulle jag anse som ännu mer tvingande i så fall om min kompis man ringde mig och undrade hur långt jag kommit i planerna om hennes möhippa, eller frågar om jag har tänkt anordna en sån...
Om bruden pratar lite löst om hur hon hoppas hippan ska bli så kan jag ju antingen tänka att "hoppas att den som anordnar hippan också får höra det där" eller "åh vilken bra idé det ska jag ordna åt henne"
För vår del har vi ett exceldokument med samtliga gästerns namn, telefonnummer, e-post och adress. Min blivande vet också vilka mina närmaste vänner är eftersom vi har varit tillsammans i 6 år och jag har pratat och umgåtts med dessa under tiden.
När vännerna är spridda i olika delar av världen är det givetvis svårt att få till något.