Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Är det orimligt av mig att inte vilja gå på barnkalas dagen efter bröllopet?

laloo skrev 2011-03-14 08:15:44 följande:
    Min blivande mans bror med familj ska ha barnkalas för sin son dagen efter vårt bröllop, och jag undrar nu om det är orimligt av mig att inte vilja gå?

Vi gifter oss i maj och har inte tagit ut någon ledighet i samband med bröllopet, så söndagen efter bröllopet är egentligen den enda dagen vi har ledigt tillsammans, där vi bara kan få ägna oss åt, och rå om, varandra. Och dels vill man väl kanske bara få slappna av och ta det lite lugnt den dagen. Jag känner inte alls för att dedikera den dagen till ett barnkalas.

Hur skulle ni andra resonera?
    Klart det inte är. Jag gissar att man är ganska slut dagen efter så ett barnkalas är knappast någon höjdare. Om din blivande svåger är en vettig människa räknar han inte med att ni kommer. Det hade inte jag gjort.
  • Sebastiána
    laloo skrev 2011-03-14 08:27:11 följande:

Jag tror inte min blivande svåger räknar med att vi kommer, däremot tycker absolut min blivande man att vi ska gå. Eller han tänker i alla fall göra det har han deklarerat. Och jag hade snarare sett framför mig att vi får ägna den dagen bara åt varandra...

Det tänker han nu ja. Dagen efter bröllopet är det inte säkert att han är lika sugen. Jag tycker också att det är viktigt att få rå om varandra dagen efter. Bröllopsdagen lär bli väldigt hektisk. Jag tycker definitivt inte att det är orimligt av dig att inte vilja gå på barnkalas dagen efter bröllopet!

Jag hade tänkt att vi skulle ägna lite tid åt varandra efter bröllopet också. Vi ska resa med bil hem från bröllopet och stanna av på några ställen på vägen. Min BM vill ABSOLUT komma hem på tisdagkvällen. Varför, jo därför att älste sonen ska på studentbal på onsdga kväll... eller rättare sagt vi trodde det. Nu visar det sig att det är bal torsdag kväll, men min BM vill ändå vara hemma på tisdagkvällen - av samma anledning (fattar det inte). Jag tror inte att sonen vill gå på bal över huvud taget. det är inte hans stil. Varför kan vi då inte ta det lite lugnare på vägen upp och sova över en natt till?!
  • Sebastiána
    Aniara4 skrev 2011-03-14 12:26:11 följande:
    Eftersom mannen inte lyssnar på dig tror jag också det bästa är att be brorsan prata med honom och säga åt honom att inte komma utan tillbringa dagen med sin nyblivna hustru, och kanske samtidigt föreslå vilken annan dag ni kan komma och gratta brorssonen.
    Bästa tipset tycker jag!
  • Sebastiána

När jag var barn var alltid barnkalasen på lördagar så jag hade nog inte heller reflekterat över att det skulle "krocka".

Svar på tråden Är det orimligt av mig att inte vilja gå på barnkalas dagen efter bröllopet?