laloo skrev 2011-03-14 09:01:08 följande:
Vad skönt att det inte bara är jag som resonerar så då :)
Igår fick jag höra att jag var egoistisk och bara tänkte på mig själv om jag ville att vi skulle få ha den dagen för oss själva. "Vi kan ju ha vilken annan dag som helst för oss själva" säger han. Och det har han väl på sätt och vis rätt i, men vilken annan dag som helst är ju inte vår första dag som man och hustru. Jag känner att jag gärna vill landa lite efter bröllopet,även om vi har ett litet bröllop, hellre än att springa på barnkalas det första jag gör.
Jag tycker att jag väldigt sällan är egoistisk i mina handlingar, vilket jag också påpekade för honom och som han höll med om- så varför kan jag då inte få vara lite egoistisk för en gångs skull, när det gäller vårt bröllop- och få tänka lite på mig själv den här gången?
På ett sätt är det ju väldigt kärt av honom att han vill vara med på barnkalaset, men han kanske också skulle behöva vara lite egoistisk den dagen? Och som du säger: Ni kommer bara ha EN första dag som man och hustru, och enligt vad jag har hört från kompisar som gift sig, så är det faktiskt en rätt så speciell dag. Synd om han ska gå på barnkalas och du blir sittande själv med alla presenter och grattiskort!