• Chicita

Är det orimligt av mig att inte vilja gå på barnkalas dagen efter bröllopet?

Håller med den som skrev ovan att han troligtvis ändrar sig när den dagen kommer.

Även om ni inte går hem jättesent så kommer ni att vara mentalt slut efter bröllopsfesten. Det är ju inte bara en fest som alla andra liksom, utan det kommer vara mycket nerver inblandade i det hela.
    Precis som ni kan ha "vilken annan dag som helst för er själva" så kan ni åka och fira barnet "vilken annan dag som helst" också.
    Varför inte åka dit på måndag efter jobbet? Då får ju han/hon fira två gånger också, och det brukar vara populärt Flört 

Din blivande man får inse att bröllopet inte är över när festen är slut och lokalen städad.
    Det är över när ni fått ut tack-korten till alla. Och om ni dessutom ska ha personliga tillägg på tackkorten som "tack för den fina vasen, faster Agda" så behöver ni gå igenom gåvorna medans ni fortfarande har lite minne om vem som gett vad, och innan paket-lapparna försvinner...

Nästan alla barn vi känner bor 14 mil eller mer ifrån oss. Så det är inte alltid som vi har möjlighet att åka på deras födelsedagskalas, så vi brukar ta med tårta och presenter och komma så fort vi kan efter födelsedagen. Eller ibland så åker vi dagarna innan personen fyller och firar i förskott.
    Det funkar det också. Huvudsaken är ju att man inte bara skiter i dom 

• Chicita
    Aniara4 skrev 2011-03-14 16:49:46 följande:
    Om min blivande man skulle säga åt mig att växa upp när jag försökte förklara att något var viktigt för mig vete fan om jag inte skulle ställa in hela bröllopet och tänka igenom det hela ett varv till. Man måste kunna diskutera saker som man tycker olika om utan att bli respektlös mot den andre.

Men han kanske brukar vara mer respektfull i vanliga fall?
    Fick samma tanke jag med...
    Det kändes verkligen oshysst av den blivande maken.

Skulle min M2B ha talat så till mig så hade han fått spendera en vecka i hundkorgen {#emotions_dlg.djavulsk} 
Svar på tråden Är det orimligt av mig att inte vilja gå på barnkalas dagen efter bröllopet?