laloo skrev 2011-03-14 14:09:12 följande:
Nu har jag försökt ta upp det med honom igen, och jag är tydligen löjlig och barnslig som tar upp hans tid med denna fråga. "Väx upp" får jag höra. Blir så trött på att behöva känna mig helt överkörd. Bara för att det inte är viktigt för honom så betyder det ju inte att det inte är viktigt för mig, men han förstår inte det. Han säger att om jag väntar så kommer jag inse hur barnslig jag är...
Detta skulle få mig att dra öronen åt mig angående bröllop, man kallar inte någon barnslig för att personen vill spendera tid med en och tydligen är barnkalaset viktigare än bröllopet. Ett Bröllop är inte en dag, det är en dag av fest och en dag av vila och resultat är ett äktenskap där man måste kunna lyssna och kompromissa och förstå varandra.
Min fråga är hur tänker släkten?
Hur kommer de att orka med kalas två dagar i rad, tårta, två dagar i rad? Ungen kommer ha en drös trött vuxna som inte kommer orka bry sig om honom, i värsta fall en drös bakfulla släktingar som mumsar panodil och dricker kaffe. Det är inte snällt mot barnet.