laloo skrev 2011-03-14 10:53:19 följande:
Vi har båda två varit gifta innan, kanske är det därför min man inte känner att det är så särskilt speciellt denna gång, och inte har något emot att gå på barnkalas dagen efter... För mig är det dock ändå väldigt speciellt- visst vi har båda gjort det här med bröllop förut, men det är ändå första gången vi gifter oss med varandra! Bara för att vi har båda varit gifta förut så gör väl inte det automatiskt vår första dag tillsammans som man och hustru mindre viktig? Vi ska heller inte ha en stor fest efteråt, utan vi har bara bjudit vår närmsta familj och vänner o bjuder på bubbel & snittar och tårta efteråt- så det blir ju inte världens hålligång. Men jag skulle ändå vilja ha dagen efter med bara honom, det är den enda dagen i samband med bröllopet vi kommer få ha ensamma, sen på måndag är det ju jobb i vanlig ordning som gäller. Kan inte låta bli att känna mig lite ledsen, men samtidigt lite självisk eftersom det då går ut över hans brorson.
Jag tycker inte på något sett att man kan säga att ert bröllop är mindre viktigt eller betydelsefullt bara för att ni varit gifta på vars ett håll innan.
Jag antar att ni väljer att gifta er för att ni känner stor kärlek till varandra och det är ju den som ska firas. Och jag tror som flera andra här att ni kommer vara helt slut dagen efter. både i kropp och knopp. Du nämner att det ska var ett litet bröllop med bara dem närmsta men det gör inte heller det mindre viktigt.
Jag hoppas ni finner en lösning på detta, skulle ju vara väldigt trist om erat äktenskap börjar med att ni är oense om detta och att din man går och du stannar hemma ensammen.
Jag sänder dig en stor styrkekram