drömmer skrev 2012-04-17 20:00:41 följande:
Nej skitsvårt!! Vi vill inte lägga för mycket på "bara en dag", men vill samtidigt att det ska vara "stort och lyxigt". Vi kommer ha ca 100 gäster och hoppas kunna få ner kostnaderna med att göra egen mat. Kommer bli en tuff utmaning, men jag tänker mig buffé som är både varm o kall så det ska nog gå bra och jag lagar ofta varm mat när vi har familjekalas och då är vi ca 25 personer, och vid större kalas ca 50 så jag tror vi klarar det med hjälp av tärnorna
. Ska bara hitta serveringspersonal som kan hjälpa till med uppvärmning och sådant medans vi är i kyrkan. Sedan kommer vi ha värmeskåp också...
Ah, vil vill också ha buffé!
Min bror är kock så han får fixa det med hjälp av våra mammor, serveringspersonal/bartender hade jag tänkt fråga ett par kollegor, så får dom en peng som tack, och mat naturligtvis. Men man sparar jäkligt mycket på att fixa maten själv.
Våra tankar går också kyrkligt v/s borgerligt. Jag drar mig mer och mer åt kyrkligt för att spara pengar, svårt att hitta ett fint ställe som är billigt där man får ta med egen mat, dom flesta verkar ha som krav att man måste catera från dom... Men vi får se vad som händer, vi har en del ställen vi vill kika på i sommar :)