Brud 2013
Nu börjar jag få panik över att vi inte kontaktat några fler festlokaler! Gah! Semestern börjar nästa vecka, bara att dra igång då.
Men däremot har jag beställt katalog och prover från calligraphen :P
Nu börjar jag få panik över att vi inte kontaktat några fler festlokaler! Gah! Semestern börjar nästa vecka, bara att dra igång då.
Men däremot har jag beställt katalog och prover från calligraphen :P
Jag beställde katalog och prover från Calligraphen som kom igår! Sen ledde det till att jag beställde några prover till :P
Åh, jag var på bröllop i helgen! Min fästmans bror som gifte sig, nu blir jag bara ännu mer sugen på att gifta mig nuuu! Men det var bra för vi kom på en massa saker som vi ska tänka på när det är dags för oss. Nu i veckan ska vi beställa manchettknappar och gästboken som vi har sett ut :D
Idag och imorron ska vi titta på två olika byggdegårdar, samt även ringa kyrkan och kolla när vi kan kika på den.
Nu har vi varit och kollat på Bergumsgården http://www.bergumsgarden.se/start och det såg väl okej ut, kan absolut tänka mig att ha festen där, men omgivningarna var jag lite tveksam till. och väldigt dåligt första intryck på kontakten! Vi ringde förra veckan och tanten var först förvånad över att vi ville komma och kolla på lokalen, men vi skulle återkomma idag och bestämma en tid, så när vi ringde idag så fick vi åka hem till henne och hämta nyckeln i brevlådan och sedan själva åka till gården för att titta på den. Kändes sådär, hade förväntat mig att vi skulle bli uppmötta där och får möjlighet att komma med frågor... Nåja, vi får se hur det blir. Ny lokal imorron!
Idag var vi och kollade på Gräfsnäs Byggdegård http://www.grafsnas.com/bygdegard/ och vi blev nog lika kära i den irl som vi var bara genom bilderna på hemsidan :D 2000:- kostar den fredag-söndag. Imorron ska vi ringa kyrkan och kolla när vi kan komma och kolla på den :D
Okej, nu har vi varit och kollat på vår kyrka, kyrkstuga och försammlingshem. Jättefina lokaler verkligen! Men hon var väldigt snabb med att säga att det inte får serveras sprit eller annan form av alkohol. Eventuellt brudskål. Och det får inte förekomma dans. Nehepp, inte mycket till bröllopsfest då eller vad säger ni andra?