• MeahJ

Brud 2013

Jag kommer att gifta mig 2013.

Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

• Svar på tråden Brud 2013
  • CoG

Okej, ni kommer att vara rätt så nära flyget då...

Borde väl gå att googla på annorlunda stämningsfulla saker man kan göra?

Sjörå skrev 2012-10-03 15:43:22 följande:

Jag tror vi får vara väldigt restrektiva med att släppa upp saker då vi kommer att vara väldigt nära Landvetter flygplats och jag vill inte förstöra inflygningen för piloterna. Duvorna är nog bara på teckand film, fast tanken var fin.

Funderar på om man kan sätta till exempel tomtebloss i något vackert och tända på.

• MariaochDaniel
    Sjörå skrev 2012-10-03 14:09:29 följande:
    Nu kom det första lilla bakslaget. VI hade tänkt att skicka upp Khom Loy lyktor på kvällen på vårt bröllop men det går inte alls märker jag nu. Googlade och såg att det behövs tillstånd för sådant och om man befinner sig närmare än 10 km från en flygplats är det svårt att få tillstånd. Om man befinner sig närmare Landvetter flygplats än 10 km så får man aldrig tillstånd. Och vi är närmare Landvetter flygplats än 10 km. Så nu får vi tänka ut något annat. Någon som har något tips? (Fyrverkeri är också uteslutet, det får inte gå mer än 400 m upp i luften eller brinna)
    Måste det vara utomhus?
    Vi ordnade på min brors bröllop en ljustårta. Det var alltså ett arrangemang med oasis som vi klädder med rosor och ljus. Sedan satte vi igång en fin kärleks låt, för kärlekens skull, och lät alla tända varsitt ljus, (tårtan vandrade mellan alla gäster). Det var mysigt, alla fick vara med och sedan fick den stå som en fin dekoration =) Ett tips.
  • Sjörå
    MariaochDaniel skrev 2012-10-03 16:32:16 följande:
    Måste det vara utomhus?
    Vi ordnade på min brors bröllop en ljustårta. Det var alltså ett arrangemang med oasis som vi klädder med rosor och ljus. Sedan satte vi igång en fin kärleks låt, för kärlekens skull, och lät alla tända varsitt ljus, (tårtan vandrade mellan alla gäster). Det var mysigt, alla fick vara med och sedan fick den stå som en fin dekoration =) Ett tips.
    Nej, det måste inte alls vara utomhus. Det är bara jag som snöade in på att vara utomhus eftersom det var så vi tänkte från början med de svävande ljuslyktorna. Tack för tipset, jag ska prata med min blivande om saken i helgen.
  • söt nöt
    Sjörå skrev 2012-10-03 15:43:22 följande:

Duvorna är nog bara på teckand film, fast tanken var fin.

Det går vist att släppa duvor. Dom hittar hem utan problem om det är ca 7 km hemifrån. Det är bara att ta kontakt med närmaste duvförening. I göteborgs området finns det en del duvor som folk tränar och tävlar med. Brevduvor... 
  • Sjörå
    söt nöt skrev 2012-10-03 16:47:16 följande:
    Det går vist att släppa duvor. Dom hittar hem utan problem om det är ca 7 km hemifrån. Det är bara att ta kontakt med närmaste duvförening. I göteborgs området finns det en del duvor som folk tränar och tävlar med. Brevduvor...

Oj, jag var helt säker på att det enbart var på tecknad film man släppte ut duvor. Annars funderar jag på att låta gästerna tända papperslyktor som kan stå utomhus på den stora stenmuren som finns. Typ sådana här:

http://www.epresent.se/papperslyktor-tindra/papperslyktor-hjarta

• hannijohanna

Jag ska också gifta mig 2013. Den 29 juni. 

Klänning och skor är inhandlade.  Kyrka och lokal är bokad Tack-kort är köpta, men inte ihop-pysslade ( har ju ingen bild ännu) Fotograf är bokad
    Men mitt stora dilemma nu är att jag inte har någon aning om vad man ska göra för mat
    Vi kommer vara 80 gäster och vill göra all maten själva med hjälp av familj och vänner.

Någon som har tips på kall buffé (finns bara en liten ugn i lokalen) :P
  • söt nöt

det är ju just så man gör med brevduvor. Man kör dom till en plats och släpper dom där så flyger dom hem. Jag har duvor själv, men jag flyger inte med mina pga alla rovfåglar som håller till här. Duvor är jätte fina djur :) 
    pappers lycktorna var jätte fina. lite mindre risk att dom bajsar på dig eller din blivande :p Den risken finns alltid med fåglar :p

• Sjörå

Jag tror jag står över duvorna faktiskt. Men tack ändå för hjälpen och kunskapen om fåglar. Jag hittade en bild på google där de hade ställt papperslyktorna i ett hjärta. Jättefint. Beställde precis ett tiopack lyktor från Ebay så ska jag prova och se om det blir fint. Och så får jag ta diskussionen med min blivande också.

• Hoffsennanen Tottoplex

Wohoo! Kyrka och präst bokade!

• CoG

Härligt!!!

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-10-03 17:55:23 följande:
    Wohoo! Kyrka och präst bokade!