queenemma skrev 2012-04-27 09:51:23 följande:
Vi ska inte ha barnfritt då vi själva har 3 barn och dom flesta andra har också barn. Men kommer ändå ha fest på kvällen för dom som vill så det är upp till föräldrar att bestämma hur dom vill ha med barnen om dom ska närvara eller ej. Vill inte ha en fyllo fest så kommer servera kex, ost och frukt under kvällen när festen sätter igång tror på att om mna gör det så sitter dom flesta och äter sånt gott samtidigt som man tar ett glas vin. Som sagt ska vara barnvänligt och jag hoppas och vill tro att dom flesta har förståelse för att man då inte super sig full på vårat bröllop :) Är det barnfritt så kan man ju dricka mera :)
Jo det förstår jag! Hade jag själv haft barn så hade jag nog också valt ett barnvänligt bröllop. Hoppas inte att folk super sig redlösa iaf. Men lite små lulliga med mycket dans hoppas jag på! (kanske inte så barnvänligt). Men som sagt vi har inga nära vänner med barn som är små, det är endast min blivandes ena kusin som har en son på då 4 år och hans äldsta styvsyster som har två söner på 8 och 10. Tror inte att det skall vara några problem för dem att hitta barnvakt.
Skulle några av våra vänner få en bebis tills bröllopet (börjar ju snart bli dags att bli gravida om de skall hinna) så kanske vi får göra ett undantag för den lilla bebisen men då antar jag att de även kommer att gå hem tidigt.
Jag tycker att det låter som en mysig tillställning! Blir nog väldigt trevligt och lite lugnare.
Jag hoppas nog att när vår fest väl sätter igång att våra vänner och släktingar vill upp och dansa (både jag och min blivande älskar att dansa). Men vi får se.
Kanske blir vi som dansar mest, dock blir det inte så jättesent då de flesta lokarer vi har tittat på endast hyrs ut till kl 1 eller 2.
Ganska lagom så vi hinner till hotellet :).