Inlägg från: fruwesterlund |Visa alla inlägg
  • fruwesterlund

Brud 2013

Pagnie skrev 2012-06-12 20:25:44 följande:
    Vi kommer ha bröllopsmiddagen och festen på en restaurang och det hamnar på ca 1050 kr per kuvert.
    Ok, vad ingår då?

Vi har tänkt hålla vår fest och middag på dundret i gällivare, men de verkar inte ha musikunderhållining mm och stänger för lvrigt folk kl 22.00. Det vill vi inte då vi är så få ( knappa 30 pers) Vi vill ha folk och musik

Kär & Galen – 800:- per kuvert

dukar, blommor, servetter, lokal, personal fördrink – mousserande vin förrätt enligt meny varmrätt enligt meny två glas vin

Kär & Galnare – 985:- per kuvert

dukar, blommor, servetter, lokal, personal fördrink – mousserande vin förrätt enligt meny varmrätt enligt meny 3 glas vin Tårta Kaffe 4 cl avec Vickning enligt meny

Kär & Galnast – 1500:- per kuvert

Bokar du ”Kär & Galnast paketet” och en middag för minst 70 personer, bjuder vi brudparet på Sviten och dekorerar den med rosor och Champagne. Vi serverar er en trevlig frukostbricka på rummet.

dukar, blommor, servetter, lokal, personal fördrink – Champagne förrätt enligt meny varmrätt enligt meny dessert enligt meny tre glas vin dessertvin bröllopstårta kaffe 4 cl avec Tre stycken drinkbiljetter Snacks och fruktbuffé (vickning enligt meny) Fyrverkerier
  • fruwesterlund
    Pagnie skrev 2012-06-13 17:21:27 följande:
    I vårt pris ingår:

Lokal
    personal
    buffe
    välkomstdrink
    fruktbuffe
    chokladfontän
    alla tillbehör till middagen tallrikar osv
    fri dricka och öppen bar hela dagen
    Fotograf
    kameraman (där vi även får alla stillbilder oredigerade och en del redigerade, samma sak med filmen)
    dekorationer inne och ute (ex röda mattan, stolsöverdrag och rosetter osv)
    Blommor (på borden, brudbordet, inne, ute, i kyrkan, min bukett, tärnornas buketter, corsager till maken och marskalker)
    Dj
    Limousine
    barnvakt och ett extra rum med madrasser och underhållning
    Tårta

Ja jag tror det var allt. Men säkert har jag glömt något.
    Det var ju mycket som ingick

SÅ bra har inte vi det. haha 
  • fruwesterlund

Vad tycker ni om den här klänningen? Hur tror ni den sitter på mig som är en storlek 40/42? .....

Mori Lee 1610 gown

• fruwesterlund
    CoG skrev 2012-08-16 13:33:14 följande:
    Idag hittade jag min brudklänning i butik och köpte den på en gång.
    Den var till ordinariepris och det var ett väldigt bra pris :)

Nu kan jag fokusera på resten, känns bra :)
    Såg att du lagt upp en bild i en annan tråd. Jättefin! Är det en nixa?
  • fruwesterlund
    CoG skrev 2012-08-16 16:52:01 följande:
    Dom hade bara Nixamodeller i den butiken.
    Men den här modellen finns inte  på deras sida, än fast den kom från samma ställe, enligt ägaren till butiken.
    ok.. det finns varje år typ 3 modeller för det priset du gav. Tror jag måste kolla in dem!
  • fruwesterlund
    drömmer skrev 2012-08-19 22:42:42 följande:
    Har kollat upp lite ang maten och fått prisförslag på cateringbuffé.
    Från början hade vi tänkt att laga all vår mat själva, med hjälp av tärnor för att få ner kostnaderna, men vi kommer satsa på att dekorera lokalen och vara utvilade för dagen D kommer vara fullspäckad iaf

Vi vill inte betala sjuka summor för maten, samtidigt som vi inte vill att det ska se snålt ut....
    Vad tror ni om förslagen?

Antingen väljer vi en enklare för 65kr/person där det ingår:
    Rostbiff,kassler och grillad kycklingfile,
    5 sorters frukter(passion,melon,ananas,vindruvor,kiwi)
    Potatisgratäng
    (komplettera själva med fläskfilé, ost, smör, bröd, brie, kex, såser, potatissallad, paj, pastasallad, grönsallad.

Eller så har vi fått förslag för 100kr/person där det ingår:
    Chilimarinerad kyckling,  Marinerad fläskfilé och Grillspett,
     vitlöksmarinerade champinjoner, Exotiska frukter,
    Potatisgratäng, Potatissallad,  smör, bröd & BRIE
    Tzatsiki,
    (här skulle vi isf komplettera med ost, kex, ngn mild kall sås, paj, pastasallad, grönsallad,)

Är det värt att lägga till 35kr/person för att själv slippa göra fläskfilé, bröd, brie, tzatsiki och potatissallad (det sistnämnda är inget måste utan kanske kan ta bort det och lägga till mer potatisgratäng på andra förslaget)??

Utöver detta ska vi även ha förrätt och efterrätt, samt bröllopstårta.
    wow vilken lyx att kunna välja denna priser. Vi gifter oss på annan ort och måste vara på restaurang där priserna ligger på 550-900 kr per kuvert...ångest....

jag skulle välja det dyrare alternativet för er del  
  • fruwesterlund

får jag fråga er vad ni tycker om denna klänning? JAg drar storlek 40. Det jag funderar över är om man ser ut som en korv o klänningen upptill.....Den är ju ganska tight...? Magen är väl inte mitt bästa område tyvärr....

gifter mig i mars
     2012 Charming White Flat Neckline Sweep Train Pleated Wedding Dress (ALWD-226)

• fruwesterlund
    Brudiframtiden skrev 2012-08-23 08:16:42 följande:

Vi ska antagligen ha italiensk buffé som vi får betala 160:-/p.p för. I denna ingår:

Parmaskinka med grön sparris

Apelsinmarinerad kycklingfilé med pinjenötter på salladsbädd.

2 sorters salami med brieost.

Fläskfilé Tonnato (marinerad fläskfilé med tonfisksås).

Stor kapris, marinerade vitlöksklyftor, 2 sorters oliver.

Mozzarellasallad, pastasallad, Italiensk potatissallad & Italiensk potatisgratäng.

Bröd & smör

Har ätit den innan och den är supergod!!!Funderar på att komplettera med lite kex till brieosten med.

På stället därifrån vi beställer kan man hyra serveringspersonal för 150:-/timmen med. Det ska vi nog göra, blir inte så fasligt dyrt.

fruwesterlund: Tror också att den kan passa. Den är ju lite draperad över magen! Har du provat den? Det är ju enda sättet att få veta. Gör du det så lägg ut en bild. Nyfiken!

Det låter som ett bra pris för den menyn

Angående klänningen så har jag hittat den på www.dinobridal.com ( före detta mylove-bridal)  men jag har sett ett par andra klänningar nu också.....gud så svårt det är! Borde egentligen kolla i butik...
Svar på tråden Brud 2013