Inlägg från: fruwesterlund |Visa alla inlägg
  • fruwesterlund

Brud 2013

Kan ni hjälpa mig nu?!

Ni måste råda mig! Det är rea på www.lilly.dk nu och jag ska köpa en därifrån har jag bestämt. Vilken av dessa modeller gillar ni bäst och skulle passa bäst på mig som är en 40:a? Supertack

• fruwesterlund

Tja.....jag skulle kunna ha timglasform om det inte vore för fettet runt magen,hihi

allvarligt talat så har jag 80D i byst, sen har jag något insvängd midja, sen så är låren och rumpan lite fylliga men det passar till kroppen....Hmm..... 

timglasform minus några extrakilon runt magen....  

• fruwesterlund
    CoG skrev 2012-08-24 11:28:11 följande:
    Nu har jag och sambon beställt våra ringar.
    Det skulle dröja 2-3 veckor innan vi får dom.
    Och om dom nu är så fina som jag tror, hur kan man kunna hålla sig från att ta på dom redan nu???
    menar du att ni vill ta på vigselringarna nu? eller är det förlovningsringarna? 
  • fruwesterlund

vill tipsa er om att det är REA på Lillys brudklänningar nu. Köpte efter många om och men en i morse

ww.lilly.dk

• fruwesterlund

vad tycker ni om helt släta guldringar? 

jag har en schalins 720-5 nu som förlovningsring. JAg kan verkligen inte bestämma mig för vilken vigselring jag ska ha! Nu börjar jag fundera på att ta en likadan ring som förlovningsringen, och i framtiden sätta in diamanter eller så när man kommer på hur man vill ha det.

Vad tror ni? är det tråkigt? 

• fruwesterlund

1500 danska kr kändes helt OK för en sån klänning

det finns flera fina för 1000 kr och uppåt! PAssa på!  

• fruwesterlund
    CoG skrev 2012-08-24 19:02:45 följande:
    Vad fin!

När får du hem den så att du kan prova?
    ingen aning, men det brukar gå ganska snabbt har jag hört. hoppas på slutet av nästa vecka  

• fruwesterlund
    söt nöt skrev 2012-08-24 19:30:52 följande:
    Nu har jag och min blivande vart iväg och kollat på kyrkorna. Vi blev båda två stört förtjusta i en liten kyrka ute på landet som rymmer ca 50 personer elnigt kyrkans hemsida och en kyrkvaktmästare och ca 70 personer enligt kommunens hemsida och en annan kyrkvaktmästare vi träffade. Vi har i nuläget en lista på 55 personer så ska kolla med pastors exp om det kan gå bra. I så fall har vi hittat rätt. :) Den är hur fin som helt med vackra målningar i taket och väldigt intim och mysig. Tänk en fullsatt kyrka :)
    låter jättemysigt
  • fruwesterlund

Nu har min brudklänning från Lilly kommit

Jag kan dock inte prova den, för jag har gjorde en gallstensoperationi onsdags med lite komplikationer, så jag kom hem igår kväll. Har sår på magen så jag vill inte prova den än.... men den såg fin ut  kanske lite stor....får se, annars byter jag nog ut den....

Om ingen vill köpa den härinne?  

• fruwesterlund
    L och J skrev 2012-09-01 11:00:31 följande:
    Ska du sälja den redan, utan att prova? lugn nu Glad och krya på dig!
    jag hoppas att jag kan ha den då den är jättefin tyvärr finns den inte i mindre storlek så jag håller tummarna! 
  • fruwesterlund

NU har jag provat klänningen och den känns för trång

Tänkte höra om det finns intresse för klänningen är innan jag skickar tillbaka den? Du får den för samma pris som jag köpte den för i så fall  ( alltså runt 1800 kr, har inte kollat vad de drog från lilly, hihi)

• fruwesterlund
    Tilda93 skrev 2012-09-03 15:28:44 följande:
    En fråga till er som gifter er i Juni 2013 , när skickar ni ut inbjudningskorten? och när har ni OSA?
    Vi gifter oss 30 mars 2013 och har tänkt skicka ut inbjudningarn i november ungefär.

Oj, jag måste kolla på inbjudningar, gaahh..! 
  • fruwesterlund
    Tilda93 skrev 2012-09-03 17:20:25 följande:
    Alltså 4 månader innan ? När har ni osa?
    Haha , inte lätt att komma ihåg allt ;)
    man kan ju inte skicka ut för långt i förväg tycker jag. November blir bra tror jag  Vi skickade ut save the date i juni
  • fruwesterlund

Jag tror att orsaken till att ni egentligen vill ha iväg inbjudningarna är för att ni inte kan hålla er  Vilket jag förstår, för vi skickade våra STD ganska tidigt

Men jag tror också att det är för tidigt att skicka inbjudningar typ 8 månader i förväg.  

• fruwesterlund

Måste få gnälla av mig lite.....känner mig så ledsen  

Vi har bestämt att gifta oss på min sambos hemort, vilket är 110 mil från min hemort. Jag o sambon bor själva 45 mil från hans hemort och 60 från min ( mitt emellan våra hemorter kan man säga) 

Vi åkte till min hemort i helgen på en kusins bröllop. Då pratade vi lite om mitt o sambons kommande bröllop i mars. Det låter som att det är såååå besvärligt och jobbigt att komma och att det enligt min styvfar " bara kommer att bli jag o din mamma från din sida. Alla tycker att det blir för dyrt och åka. Det tycker egentligen jag också men jag måste ju åka med för din mammas skull"...... jätteroligt....  

Vi har bestämt sambons hemort för att hans morfar är svårt hjärtsjuk och dålig och inte orkar åka längre resor. Detta kändes självkkart för oss att göra men givetvis blir det krångel i planeringen mm. Vi är dock såna som tänker på andra före oss själva. Tyvärr får man aldrig höra att det är en bra egenskap....suck

Vi har tänkt oss ett litet bröllop. Vi har bjudit 12 pers från min sida och lite fler från hans då de är fler i familjen. 

Det känns så trist att alla ser det som skitjobbigt att komma till bröllopet. DVi gifter oss under påsken, vilket alla också ser som skit. Ingen ser det positivt att få komma upp till Norrbotten ( det är där vi gifter oss) och få se något annat, utan alla ser allt som ett problem. Vår tanke va att min familj kommer upp någon dag innan ( det är ju långledigt under påsk) och att man kan åka skidor, fiska, åka skoter mm och ha roligt ihop med min sambos familj. Det blir alltså inte bara bröllopet, utan härliga dagar ute i naturen och att få umgås. 

Vill bara skita i alltihop   

• fruwesterlund
    Millisch skrev 2012-09-18 14:23:51 följande:
    Men så tråkigt! Vi gifter oss också 100 mil från där vi bor, vi bor idag i Sundsvall där min familj bor men gifter oss i Skåne där in sambos familj bor. Detta för att han helt enkelt har större familj än mig och en större tradition i kyrka osv än jag har här. 
    Men min familj och vänner ser det som en möjlighet att få se något nytt och alla är jättespända och ser det inte alls som något jobbigt och dyrt. Men då har vi även kollat upp alla boendealternativ till dem innan, allt från vandrarhem och dyra hotell så dom själva får välja det alternativ som fungerar med deras plånbok. 

Tycker synd om dig, för det här ska bli din mest underbara dag! Så skit i deras negativa energi, ni kommer att få det underbart ändå, för i slutändan tror jag inte att de vill missa er dag även om vissa har en tendens att vilja skvätta ur isg dumma kommentarer!

All kärlek till er!
    tack

vi står ju dessutom för boende och mat till mina släkingar dessa dagar. det är endast resan som kostar, bil eller flyg.

det är mest min styvpappa som säger dumma saker. vi har aldrig haft en god relation dock. egentligen vill jag bara ha min sambo och mina barn med för de som jag verkligen hade velat ha med på denna dag är tyvärr borta..  ( min pappa, syster, farmor farfar m fl)

Jag har tappat motivationen till att planera. Måste börja med att fixa inbjudningskort så man vet vilka som orkar " besvära" sig att komma.. 
  • fruwesterlund
    Millisch skrev 2012-09-18 16:52:24 följande:
    Jag tycker att du ska sätta dig ner och pyssla på med inbjudningskorten och börja ladda dessa med all den härliga energi och känslor som du har i kärleken till din man. Sätt på riktigt mysiga låtar och uppfylls av glädjen över att ni snart ska bli ett, ett team med eviga band, ett band av kärlek för varandra. Detta gör ni ju för er, så vill dom inte vara med, så kanske det är det bästa? För trots allt så vill ni ha en dag som bara handlar om er och då hör de ändå inte dit de som inte vill vara där. 

Tänk på de underbara människor som vill vara där för er ist, och de som ni mist som nog finns där och glädjs med er ändå från andra sidan =) 

och är ni så snäll och bjuder på allt och de bara behöver ta sig dit, ja då är de ju bara dumma. 
    tack för orden
Svar på tråden Brud 2013