Brud 2013
Idag bokar min blivande kyrkan till 23/2 2013!
Kanske börjar det kännas lite mer verkligt nu.. att det inte bara är något infall vi fick :P
Hur är det med er andra, bokat och klart?
Idag bokar min blivande kyrkan till 23/2 2013!
Kanske börjar det kännas lite mer verkligt nu.. att det inte bara är något infall vi fick :P
Hur är det med er andra, bokat och klart?
Suck.. vilken pers vi hade i telefon igår. Jag och sambon.
Har kommit på att vår första budget var lite naiv med tanke på vad vi egentlgen vill ha.
Min blivnade vill verkligen INTE hyra lokal med catering (vilket jag föreslog för att få ner kostnaderna). Han tycker det känns mer värt med färdigt paket med mat, personal, lokal, städning, bar osv osv. Och det vill han inte kompromissa på. VIlket jag kan förstå. Men efter att ha fått offert från vår tänkta restaurang har matbudgeten ökad med ungefär 10 000 kr. Och jag funderar lite på hur i friden det ska gå ihop..
Mitt i frustrationen slängde jag ur mig att vi kanske bara ska åka och gifta oss på någon strand utomlands. Men han vill verkligen att vi har en fest för alla nära och kära, vilket jag ju också vill egentligen. Men just nu känner jag mig bara så trött.. och fundersam på hur allt ska gå ihop med både budget och planering.
Ursäkta min negativitet..
Om det känns såhär ett år innan.. hur kommer det bli ännu närmare? :P
För oss är det också likadant. Jag tyckte väl bygdegård+buffé, han vill inte ha något annat än sittande trerätters med serverings personal på resturang. Haha, och jag som trodde brudarna skulle vara de med höga krav :P Vi har inte gjort någon ordentlig budget och det är svårt att veta hur mycket vi kommer hinna spara eftersom jag tar examen nu i juni och inte har något fast jobb, bara sommarvikariat. En rejäl otur och jag blir helt arbetslös i september, då blir det lite svårt att spara... Men bara jag får halvtid så ska vi nog klara det!
Jag hoppas att det löser sig för er, jag får också idéer om att gifta oss i smyg och sedan ha fest när vi verkligen vet att vi har pengarna. Det är ju inte kul att leva på existensminimum heller bara för att ha råd med festen :/ men det är klart att man kan fråga sig en extra gång "behöver jag/vi verkligen den/det här" innan man handlar något, då brukar svaret oftast bli nej och då sparar man iaf lite, och många bäckar små... :)
Bra att vara här inne och få lite motivation till planeringen.
Känns däremot som att jag kommit igång igen! Har haft planeringstorka. Men nu är kyrkan bokad, till kl16, men byter nog till kl15.. restaurangen är bokad och bokningsavgiften ska betalas.
Har kontaktat tre,fyra bröllopsfotografer och kommer träffa dem nästa vecka :) Kul att komma igång igen. Har även skickat förfrågan på kostnad för specialbeställda inbjudningskort :) Sambon har börjat fila lite på vår hemsida också.
Nu lägtar jag tills jag ska börja prova brudklänningar!! :D