Ebba skrev 2012-01-16 19:25:17 följande:
Hej!
Jag hoppar med in i denna tråden! Jag och min fästman funderar också på att gifta oss sommaren 2013.
Det är ännu inte helt bestämt, då vi inte vet om vi kommer att ha råd med det.. Men vi siktar ändå på det :)
Mina föräldrar vill betala 1/3 av bröllopet, och vi hoppas att min fästmans föräldrar också vill bidra med det. Men han har inte frågat dem än, men jag hoppas att han gör det snart för jag vill börja fixa med det NU! :D
Jag älskar och planera och har redan börjar fundera över lokal, kyrka, klänning osv.
Kollade igenom igår och kom fram till att vi nog blir ca 50 gäster. Men det är så svårt att veta vad man ska ha för budget :S
Hur många ska ni bli på era bröllop och hur planerar ni er budget?
Hur mycket bör man räkna med?
Hej Ebba!
Vad roligt med fler som ska gifta sig sommaren 2013!
Ja, budgeten är ju inte det lättaste...
Vi blir nog ca 80-100 gäster och eftersom vi önskar göra så lite som möjligt så vi kan njuta på vår dag så får vi nog räkna med en rätt rejäl summa....
Vill ha en bröllopsfest med sittande bord med 2-rätters, dryck och tårta, så bara festen landar nog på minst 100.000kr
Om man gör mycket av maten själv kan man nog komma undan med betydligt mindre men även catering kan ju bli billigare om man väljer en lokal som inte hyrs ut med mat, dryck och personal.
Men jag är ju också helt nybörjare på det här så det är svårt att veta vad allt går loss på i slutändan....
Vi kanske kan byta tips under planeringstiden fram till bröllopet....
Förresten, var ska ni gifta er?