• MeahJ

Brud 2013

Jag kommer att gifta mig 2013.

Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

• Svar på tråden Brud 2013
  • Ekorren
    missidis skrev 2012-02-13 10:53:09 följande:
    Åh vad fina! Om inte de här passar som jag beställt kommer jag absolut tipsa om dessa!! Vi kommer nämligen ha blått och gammeldags guld som färgtema så dessa passar ju bra då ,)
    Kul att du tycker om dem :) De borde komma i början på nästa vecka, ska bli roligt att höra hur de passar på mina tärnor. Beställde en likadan till mig själv tidigare som jag tänkte ha på min examen i juni, och den sitter perfekt! Så jag håller tummarna för att de blir lika nöjda som mig :)
    Cecilia85 skrev 2012-02-13 11:50:05 följande:
    Har ni tänkt ha nått tema på era bröllop? Genomgående färg eller liknande?

Vi tänker ha mörkblått/marin tillsammans med någon accentfärg, vitt är ganska självskrivet men sen kanske orange eller grönt också i blommorna. Men det känns som att vi kan vänta med det beslutet ett tag till :)
  • missidis

Mina tärnor ska ha den här klänningen, hoppas den är lika fin på riktigt som på bild

Ekorren: Helt klart alternativ 2 men jag gillar inte orange värst mkt så kanske därför :P

• Cecilia85
    Ekorren skrev 2012-02-13 18:51:09 följande:

Nu kunde jag inte låta bli att leta reda på några inspirationsbilder Drömmer Vad tror/tycker ni är snyggast?
    Orange + blått: paperdollromance.blogspot.com/2011/11/color-d... 
    Grönt + blått: www.theperfectpalette.com/2010/06/perfect-pal... 
    Grönt + orange + blått: inspiringbrides.blogspot.com/2011/04/inspirat... 

Tycker att det orange+blått var riktigt häftigt Skrattande Kör på det om du känner för det! Sjuktsnyggt Solig
  • fruwesterlund
    Cecilia85 skrev 2012-02-13 11:50:05 följande:
    Ja jag hoppas verkligen att det blir mysigt =) Vi ska gifta oss den 27/7-2013 är ju väldigt tidigt ute med all planering och allt, men det känns skönt att börja nu så man kan få undan mycket. Ju tidigare man planerar desto billigare kan man komma undan ;.) Så i slutet på Mars ungefär så kommer jag börja inhandla saker till bröllopet =)
    missidis skrev 2012-02-13 10:45:51 följande:
    Ja vi ska inte heller ha några psalmer för det är ju det jag vill ha bort. Vi kommer vara inomhus men vi gifter oss ju i februari så har inte så mycket val .-) Vi kommer vara på Skansen kronan i göteborg och ha vigseln och det är en gammal borg så är supermysigt. Alla gäster komma sitta och vi kommer gå fram på samma sätt som man gör i kyrkan. vart gifter ni er?
    Vi ska gifta oss i min hemstad Sala som inte är långt härifrån =) 
    Ringde och pratade med muséet idag och frågade lite fint om det fanns vita parkbänkar (vet att dem som finns framme på sommaren är gula) och fick till svar att dem ev ska måla om dem till vitt i år Skrattande Bara att hålla tummarna för att dem gör det! Vill ha vita bänkar framför lusthuset där våra gäster ska sitta. För vi kommer att gå över 2 st vita broar innan vi kommer fram till lusthuset, och JA jag ÄLSKAR vitt haha Solig

Har ni tänkt ha nått tema på era bröllop? Genomgående färg eller liknande?
    jag är också från sala, men bor långt därifrån idag...

• Ekorren
    missidis skrev 2012-02-13 21:41:53 följande:
    Mina tärnor ska ha den här klänningen, hoppas den är lika fin på riktigt som på bild

Ekorren: Helt klart alternativ 2 men jag gillar inte orange värst mkt så kanske därför :P

Cecilia85 skrev 2012-02-13 22:21:59 följande:
    Tycker att det orange+blått var riktigt häftigt Skrattande Kör på det om du känner för det! Sjuktsnyggt Solig
    Jag vet som sagt inte riktigt det här med färgerna Tungan ute Det är mörkblått som kommer att vara "huvudfärg" och det är ju inte direkt bråttom att bestämma resten eftersom det bara är blommorna som ska vara de extra "färgklickarna", möjligen tårtan också. Min blivande älskar kombinationen blått+orange men han sa även att "vitt kan ju också vara snyggt". Sååå ja, vi vet inte än Cool

Och jättefin klänning missidis, gillar ryggen skarpt!
Svar på tråden Brud 2013