Olaulin skrev 2012-03-21 08:58:37 följande:
Å, vilka fina skor! Riktigt söta, passar ju perfekt för ett vinterbröllop!
Själv har jag suttit i flera dagar nu och febrilt letat lokal, för när det gäller den delen märker jag att man inte är ute i för god tid, ett ställe hade bara några få tider lediga nästa sommar.. Vi har preliminärbokat ett ställe, men det är lite för dyrt för oss egentligen. Dessvärre är det stället perfekt och alla andra jag kollar jämför jag ju självklart med det bokade...
Hur har ni andra tänkt angående ställe med allt inkluderat, lokal med catering och egen dryck eller lokal med egengjord mat?
jag förstår precis vad du menar. Det där med att leta lokal driver mig till vansinnet bokstavligt talat. Och det känns lite väl tidigt att kolla det nu men när man sedan pratar med dom så kommer det ju fram att det inte alls är tidigt. Jag preliminärbokade en lokal i måndag i Stockholm. Där kommer vi ta catering via ett företag som jobbar med lokalen ofta och som dom har kontakt med. Och alkohol får vi ta med själva och kan då ha bar med självkostnadspris då vi är ett slutet sällskap.
Det är som du också hade problem med, lite för dyrt för oss. Men ja vi har ju turen att få en hel del hjälp från svärföräldrarna i och med att halva gästlistan är deras.
Men i alla fall i mitt fall är det så att jag älskade lokalen (dock bara sett bilder än men ska kolla på fredag) och allt skulle bli så lätt med mat via dom och ta med egen alkohol. Det där med egen alkohol gör ju sååå mycket.