Brud 2013
Mette81: Sommarfin tycker jag låter jättebra! För mig är det festligt uppklätt men inte för mycket liksom. Min syster hade det och alla var jättefina!
Mette81: Sommarfin tycker jag låter jättebra! För mig är det festligt uppklätt men inte för mycket liksom. Min syster hade det och alla var jättefina!
För oss står planerna ganska stilla för tillfället. Vi har så mycket annat runt oss, men i höst måste planerna igång på allvar. Då ska det pysslas inbjudningskort !!!
Annars är kyrka, lokal, fotograf och trubadur bokat. Vi funderar nu på catering, men det kommer bli buffé och det mesta kallt så vi har en del o välja mellan. Vi kommer också vilja hålla ner priserna, så det lutar lite åt ICA och sen fixa det lite lyxigt själv med ost o kex, frukter, lite mer kött osv...
Tärnornas klänningar har kommit, men ska sys in början på nästa år (gifter oss i Maj) och mannen har köpt sin kostym. Nu är det klänning till mig som ska inhandlas i höst, ringen ska beställas och kläder till barnen ska inhandlas. Massa roligt kvar !!!
Åh jag håller precis på och budar på en brudklänning på Tradera. Inte alls en sådan som jag hade tänkt mig men får jag den och jag gillar den så kostar den mig 600 kronor. Om inte jag gillar den så kan jag säkert sälja den vidare. Så håll nu tummarna för mig.
Har kollat upp lite ang maten och fått prisförslag på cateringbuffé.
Från början hade vi tänkt att laga all vår mat själva, med hjälp av tärnor för att få ner kostnaderna, men vi kommer satsa på att dekorera lokalen och vara utvilade för dagen D kommer vara fullspäckad iaf .
Vi vill inte betala sjuka summor för maten, samtidigt som vi inte vill att det ska se snålt ut....
Vad tror ni om förslagen?
Antingen väljer vi en enklare för 65kr/person där det ingår:
Rostbiff,kassler och grillad kycklingfile,
5 sorters frukter(passion,melon,ananas,vindruvor,kiwi)
Potatisgratäng
(komplettera själva med fläskfilé, ost, smör, bröd, brie, kex, såser, potatissallad, paj, pastasallad, grönsallad.
Eller så har vi fått förslag för 100kr/person där det ingår:
Chilimarinerad kyckling, Marinerad fläskfilé och Grillspett,
vitlöksmarinerade champinjoner, Exotiska frukter,
Potatisgratäng, Potatissallad, smör, bröd & BRIE
Tzatsiki,
(här skulle vi isf komplettera med ost, kex, ngn mild kall sås, paj, pastasallad, grönsallad,)
Är det värt att lägga till 35kr/person för att själv slippa göra fläskfilé, bröd, brie, tzatsiki och potatissallad (det sistnämnda är inget måste utan kanske kan ta bort det och lägga till mer potatisgratäng på andra förslaget)??
Utöver detta ska vi även ha förrätt och efterrätt, samt bröllopstårta.
Tro mig det finns dyrare alternativ här med, men då vi från början tänkt laga allt själva så känns det ändå okej att välja ngt av dessa alternativ och sedan laga det vi vill lägga till..
Det ena alternativet är ICA och det andra är en resturang i grannstaden som även erbjuder catering...
Jag gillade nr 4 !!
Men var hittar du rean? Vill också kika !
Vi kommer skicka inbjudningarna 4 mån innan (gifter oss på våren), och jag hade gärna skickat de ngn månad tidigare men då krockar de med alla julkort .
Tror det är jättebra att vara ute i god tid i semestertider och vi kommer ha osa 3 månader innan. Tycker inte det alls är lång tid. Jag som planeringsmänniska behöver det för mina nerver tror jag