• Virvelflicka

Hjälp! Ojämn fördelning mellan mina och hans gäster!

Hur ska man göra när jag vill bjuda 15 kompispar och han bara 1? Vi har tänkt bjuda lika mycket vänner och släkt från respektive sida, totalt ca 65-70 gäster (om vi gör som jag tänkt).
    Han säger att han tycker det är okej, för han är 15 år äldre än jag, har varit gift tidigare, har vuxna barn och har ej studerat. Allt detta tillsammans gör att hans kompiskrets har minskat med åren och min är fortfarande relativt stor. Blir det konstigt på bröllopet och märker folk att gästerna till störst del består av min bekantskapskrets? Ska man bjuda in ytliga bekanta till honom för att jämna ut, eller ska jag stryka vänner som jag gärna vill bjuda? Många av dem har ju också bjudit mig på sina bröllop.

Tacksam för råd! Har nån varit i liknande sits?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-16 11:59
    korrigering: Vi har tänkt bjuda lika mycket FAMILJ och släkt från respektive sida. (Det är vännerna som är den stora skillnaden.)

• Svar på tråden Hjälp! Ojämn fördelning mellan mina och hans gäster!
  • Virvelflicka

Tack för alla svar! Skönt att ingen tycker det är konstigt eller ett problem. Jag oroar mig nog bara för mycket om vad andra ska tycka (mest hans familj o föräldrar tror jag)! Ekonomiskt är det inte ett problem, för vi delar lika och dessutom kommer min mamma bidra rejält (drygt en tredjedel), så på så vis är det väl ändå rättvist.

Svar på tråden Hjälp! Ojämn fördelning mellan mina och hans gäster!