• Alexanders Maria

Vad heter denna ros?

Okej, en vild fråga verkligen. När jag kom hem till min mor och far i fredags så hadde min far varit så gullig och gått och köpt en stor vacker rosa-persikofärgad ros. Och jag undrar ifall det är någon som vet vad rosen kan tänkas heta?

Den passar nämligen in i vårat färgtema perfekt!

Nu ser den ju dock mer rosa ut än persikofärgad. :/
  • Svar på tråden Vad heter denna ros?
  • Alexanders Maria

ja, jag funderade ifall det kunde vara den :O Vad tror ni den kostar styckvis en acalance peach?

• passionsblomman

Jag tror inte det är Avalanche Peach, då den är mycket mer rent aprikos. Den här bilden visar hur den ser ut. Bilder är iofs alltid vanskligt då färger förändras längs vägen så att säga.  Den ros du visar är "plattare" och verkar ha starkare kulör än någon av Avalanche-sorterna. Men jag tycker du tar reda på var din pappa handlade och frågar i den butiken. Berätta gärna vad de sa. Det kommer nytt bland blomsorterna hela tiden, så det är kul att höra om det är en nyhet...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Alexanders Maria

Ja, jag var inne i de enda två affärer som vi har här i Ed och de nämde avalance peach och en ros som hette primadonna? Så kanske primadonnan? Ja ja en ros som matchar finns absolut att få tag på så.

• brolencarlsson
    Alexanders Maria skrev 2011-03-16 14:45:15 följande:
    Okej, en vild fråga verkligen. När jag kom hem till min mor och far i fredags så hadde min far varit så gullig och gått och köpt en stor vacker rosa-persikofärgad ros. Och jag undrar ifall det är någon som vet vad rosen kan tänkas heta?

Den passar nämligen in i vårat färgtema perfekt!

Svårt att se...men kan vara en heaven....kostar då ca 35-40kr/st

Nu ser den ju dock mer rosa ut än persikofärgad. :/
  • brolencarlsson

Såg nu att det var en persikofärgad ros....då är det inte en heaven :) Den är babyrosa

Men de flesta roser i den storleken kostar ca 30-45 kr beroende vart man köper den....

• MuBu

Jag tycker att rosen ser ut som en rosa audio

• Jeliqa

Jag tycker rosen ser mer rosa än aprikos ut och både Avalanche Peach och Prima donna går ju mer åt det aprikosa hållet. Fast färgen på bilderna kan ju förstås skifta. Är rosen lika rosa som på bilden eller är den mer aprikos i verkligheten?
    Jag skall själv ha aprikosa rosor i min bukett och har varit inne både på Avalanche Peach och Prima donna. 

Så här ser en Prima donna ut. 
  • Alexanders Maria

Nej, jag håller med. På bilden är rosen verkligen INTE persikofärgad. Den är rosa. Så den är mer persikofärgad (Jag tog även bilden på rosen i dess "slutskede", stackars ros, så den var ljusare än vad den varit i början) men jag måste säga att den inte var klart persikorosa, utan den hade en hel del rosa i sig också.

Ja ja, det hade varit roligt med ett namn på den vackra rosen. Men jag planerar i vilket fall som helst att gå till en blomsterbutik och be om att de köper in hyffsat stora rosor efter min färgkarta, som inte får kosta mer än 35-40kr styck. Så det märks vad jag får in för rosor. Men det blir säkerligen vackert. ;P

• Alexanders Maria

"att den inte var klart persikofärgad" Var de det skulle stå.

• 20th century fox

usch detta stör mig...jag känner igen rosen men kan inte komma på vad den heter!!! Jag blir gaaaalen! Kan du inte ringa till butiken där din pappa köpte blomman? Tungan ute

Svar på tråden Vad heter denna ros?