Inlägg från: TheD |Visa alla inlägg
  • TheD

Ännu ett inlägg apropå brudöverlämning (amerikansk, katolsk sajt)

förlovadflicka skrev 2011-03-16 21:12:01 följande:
    Kanske det, men det är inte det som komedi syftar på :) 
    Jag tror jag förstår hur du menar men jag kan inte förklara :)

Sen är inte jag den person som tror på allt som skrivs så bara för att en religion säger en sak betyder det inte att det FAKTISKT är så. Jag har respekterar religioner innan någon börjar spy galla över mig!!! Och att det finns något folk kan vända sig till men den texten som står i TS' ruta känns lite jaha. Inte det hon skrev utan det hon har kopierat :) För mig är det mer som so what? Något kommer alltid från någonstans, det säger inte poff och så har vi en sed/tradition.

nu känner jag att jag börjar spåra ur, mendet är för många ord och tankar som vill ut på en gång så nu skriver jag

hej svejs

ses i en annan tråd ;)
  • TheD
    förlovadflicka skrev 2011-03-16 21:20:58 följande:
    Haha, jag fattade verkligen ingenting av det där! :P 
    Just därför lade jag ner diskussionen med mig själv ;)

Hahaha!

Ni som läser denna tråd nu; ignorera det jag skrev innan för ni kommerbehöva alvedon eller liknande:)

Inte min dag...sitter med en djävulsk mensvärk och sen att försöka förklara något skriftligt från mina tankar går inte så bra....som ni har märkt!!!

:D
  • TheD
    GnuGS skrev 2011-03-16 21:39:33 följande:
    Kanske ska förtydliga varför jag postade denna tråd:
    • eftersom brudöverlämning ofta diskuteras på BT – och då antas vara ett uttryck för amerikanskt inflytande – tyckte jag att det var intressant att visa att det även i USA finns starka förespråkare, nämligen den katolska kyrkan, för den ordning vi uppfattar som ”svensk tradition”.
    • för att tipsa om en sajt med många råd som kan vara av intresse för den som planerar traditionella, kyrkliga bröllop (eller bara vill lära sig mer om hur det kan gå till på katolska vigslar)
    Inget var riktat mot dig!!!!!!! Det hoppas jag du förstår :)
Svar på tråden Ännu ett inlägg apropå brudöverlämning (amerikansk, katolsk sajt)