Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Ännu ett inlägg apropå brudöverlämning (amerikansk, katolsk sajt)

Bara för att förtydliga, komedi i det här fallet betyder att den slutar lyckligt (motsats till tragedi) , inte att den är jätterolig :P 

• förlovadflicka
    GnuGS skrev 2011-03-16 20:46:07 följande:
    Nej, men om jag förstått saken rätt (av tidigare inlägg på BT) är brudgummen förvandlad till en åsna...  vilket ju kan ge åtminstone den teaterkunnige bröllopsgästen vissa komiska associationer.

Mina föräldrar hade Mendelssohns brudmarsch och min bror+svägerska Wagner, och de är såklart väldigt fina (om än väl slitna/klyschiga i sammanhanget). Men det var ändå intressant att se att katolska kyrkan direkt avrådde från dem...
    Kanske det, men det är inte det som komedi syftar på :) 
  • förlovadflicka
    TheD skrev 2011-03-16 21:18:45 följande:
    Jag tror jag förstår hur du menar men jag kan inte förklara :)

Sen är inte jag den person som tror på allt som skrivs så bara för att en religion säger en sak betyder det inte att det FAKTISKT är så. Jag har respekterar religioner innan någon börjar spy galla över mig!!! Och att det finns något folk kan vända sig till men den texten som står i TS' ruta känns lite jaha. Inte det hon skrev utan det hon har kopierat :) För mig är det mer som so what? Något kommer alltid från någonstans, det säger inte poff och så har vi en sed/tradition.

nu känner jag att jag börjar spåra ur, mendet är för många ord och tankar som vill ut på en gång så nu skriver jag

hej svejs

ses i en annan tråd ;)
    Haha, jag fattade verkligen ingenting av det där! :P 
Svar på tråden Ännu ett inlägg apropå brudöverlämning (amerikansk, katolsk sajt)