• Ninana

Irriterad på hans släktingar!

Jag blir så arg! Hans 30 åriga dumma kusin som är INTE bjuden till bröllopet pga hennes otrevliga bemötande har fått reda på att vi ska gifta oss och nu skrivit om bröllopet på min mans facebook. Nu kommer resten av hans släktingar veta när och var vi ska gifta oss och undra varför de är inte bjudna! Jag skulle aldrig skriva om eller nämna nåns bröllop på facebook om jag inte var bjuden. Vi ska ta bort hennes inlägg när vi kommer hem och har tillgång till facebook..hoppas att ingen ser hennes inlägg.

Vi har skrivit i kortet att festen är barnfri och bjudit endast vuxna. En nära vän till hans mor undrar varför ska brudgummens bror ( som är 17 och 18 år gamla) vara med på bröllopet om hennes barn som är 15 och 16 inte får följa med!!! Brudgummens bror måste ju vara med! Hur dum får man vara?

• Svar på tråden Irriterad på hans släktingar!
  • Kattpoet

Oki, jag förstår att du är sur nu, men slappna av och var ärlig emot folk OM de frågar.

Jag kan dock förstå att  personen som inte får ta med en 15 åring och en 16 pring undrar eftersom de inte är barn, de är tonåringar  och  16 åring är i laga mening nästan  vuxen  och kan klara sig själva och  kan  bete sig bland folk ( får man hoppas). 

När jag  hör  barnfritt så   tänker jag ingen under 13, men idag är vi ju barn så länge så i teorin kanske gränsen skulle dras vid 20.
    Och menar du bröder eller  bror?  Lite udda att ha EN bror med två  åldrar.

• MaddeåMats

Brudgummens bror är väl alltid välkommen oavsett ålder? (tycker jag i alla fall)

När det gäller gräns för barn eller ej skulle jag nog sätta 18 med tanke på att man då är myndig.

Men man gör ju som man vill

• Dejli

Varför ska en två nästan vuxna barn till en förälders vän vara med öht om man inte har en nära relation till dem (och då hade de nog varit bjudna)? Då förstår jag faktiskt mer om man vill ta med sina små barn som inte klarar sig själva hemma om man inte vill lämna bort dem...

• MrsT2011
    Kattpoet skrev 2011-03-17 13:18:14 följande:
    Oki, jag förstår att du är sur nu, men slappna av och var ärlig emot folk OM de frågar.

Jag kan dock förstå att  personen som inte får ta med en 15 åring och en 16 pring undrar eftersom de inte är barn, de är tonåringar  och  16 åring är i laga mening nästan  vuxen  och kan klara sig själva och  kan  bete sig bland folk ( får man hoppas). 

När jag  hör  barnfritt så   tänker jag ingen under 13, men idag är vi ju barn så länge så i teorin kanske gränsen skulle dras vid 20.
    Och menar du bröder eller  bror?  Lite udda att ha EN bror med två  åldrar.

Jag håller med TS, klart att kvinnans 15- och 16 åringar inte är bjudna när det är barnfritt! Föräldrars vänner ska väl vara tacksamma att bli bjudna på bröllopet över huvud taget, otroligt oförskämt att tjura över att ens barn inte får följa med.

Stå på dig Ninana, skvallerbyttor finns i alla släkter och ni är i er fulla rätt att INTE bjuda släkten! Jag har endast bjudit min mormor av mina släktingar och det får de övriga minsann leva med!
  • RiNa

Vi har oxå sagt barnfritt på vårt bröllop och det är 18 år som gäller där.  De som blir sura för att de inte är bjudna blir ju inte bjudna av en anledning, kanske deras otrevliga sätt! Vi bjuder inte heller alla släktingar. Tex bjuder vi bara min m2b kusiner från hans mosters sida och ingen från morbroderns sida. Vi umgås ju inte med dem.

Tänk på att bröllopet är till för dig och din man! Ni får göra precis som ni vill. Ni kan sätta 30 års gräns om ni så vill och bara bjuda de som ni vill ska fira er lyckliga dag tillsammans mer er!

Tyvärr är det alltid svårt med släkten men ett stort lycka till och låt inte de sura förstöra er dag!

• FriPhi

Att ni ska gifta er hade nog kommit fram till de övriga släktingarna i vilket fall, men jag förstår att du tycker att det är jobbigt. Har inte heller bjudit min släkt, det skulle bli över 50 pers till med bara mostrar, morbröder, fastrar, farbröder och kusiner (inga barn). I min närmsta familj är det 11 och det räcker! Min killes familj och släkt däremot är 11 tillsammans och min syrra undrade också lite över hur det kommer sig att hans mostrar och kusiner är bjudna men inte mina, men det är ju bara att förklara som det är.
    Det är fler kompisar till min kille som frågat när inbjudningarna kommer, fast vi redan skickat ut och de inte är inbjudna... hade tyckt att det var sjukt jobbigt om någon frågat så till mig, men kille är rätt avslappnad och säger bara som det är.
    Jag tycker också att det är skillnad på brudgummens bröder och andra, en nära vän till hans mor ska som Mrs T vara glad att hon själv är bjuden!

Försök vara tydlig och förklara hur ni har tänkt till era allra närmsta så kan de sprida det om någon mer ifrågasätter era beslut.

• Ninana

lol bröder menar jag.

Att deras barn är inte bjudna beror på att vi har aldrig träffat de plus att vi har inte råd med att ha folks barn på festen. Tycker att det är oförskämt att jämföra sina barn med brudgummens bröder.

• TheD

Ang facebook så går det att ta bort om det är skrivet i hans logg så att säga :) Har gjort det själv ;)

• Emmy

Fy vad elakt att inte bjuda in barnFörvånad

• RiNa
    Emmy skrev 2011-03-17 18:57:19 följande:
    Fy vad elakt att inte bjuda in barnFörvånad
    Varför?
    Har barnen verkligen så roligt när de måste sitta stilla och tysta i kyrkan och på festen?
    Tror inte de uppskattar att sitta tysta under middagen när folk håller tal eller sitta stilla när strumpbyxorna kliar under flera timmar. Det blir sent och barnen blir trötta.
    Tror helt ärligt att de får det roligare med tex kusinerna och en barnvakt så de kan springa ute  och leka och skita ner sig för att sedan äta köttbullar och makaroner istället för ngn stark "konstig" mat.
    Förstår inte varför alla ska ha åsikter om vilka man bjuder eller inte. Bröllopet har man för sin egen skull och för att befästa sin kärlek, inte för att alla andra ska vara nöjda.
Svar på tråden Irriterad på hans släktingar!