• FriPhi

Irriterad på hans släktingar!

Att ni ska gifta er hade nog kommit fram till de övriga släktingarna i vilket fall, men jag förstår att du tycker att det är jobbigt. Har inte heller bjudit min släkt, det skulle bli över 50 pers till med bara mostrar, morbröder, fastrar, farbröder och kusiner (inga barn). I min närmsta familj är det 11 och det räcker! Min killes familj och släkt däremot är 11 tillsammans och min syrra undrade också lite över hur det kommer sig att hans mostrar och kusiner är bjudna men inte mina, men det är ju bara att förklara som det är.
    Det är fler kompisar till min kille som frågat när inbjudningarna kommer, fast vi redan skickat ut och de inte är inbjudna... hade tyckt att det var sjukt jobbigt om någon frågat så till mig, men kille är rätt avslappnad och säger bara som det är.
    Jag tycker också att det är skillnad på brudgummens bröder och andra, en nära vän till hans mor ska som Mrs T vara glad att hon själv är bjuden!

Försök vara tydlig och förklara hur ni har tänkt till era allra närmsta så kan de sprida det om någon mer ifrågasätter era beslut.

• FriPhi

Emmy; jag har inte hängt här på bröllopstorget speciellt länge, men tillräckligt länge för att ha sett fler trådar ang att bjuda barn el ej och det har då aldrig vart tal om någon ekonomisk aspekt.
    Nästan alla våra gästers barn är 2-3 år och skulle inte vara så dyra i drift direkt, inga dyra vinpaket att tänka på. 

VI har valt att inte bjuda dem för att jag (tillsammans med min kille) vill vara i centrum den dagen och det skulle vi inte få med 16 små barn. Vi har inga barn själva, men de är väldigt välkomna hem till oss på alla andra fester, men på vårt bröllop med sittande middag och tal vill vi att gästerna ska slippa underhålla och passa upp på sina barn. De av våra gäster jag pratat om det här med har sagt att de inte skulle vilja ha med sina barn hur som helst innan jag ens nämnt att vi tänkt ha festen barnfri. Vi vill ha en ordentlig fest och föräldrarna skulle inte kunna slappna av om deras barn var med och fler av dem skulle ge sig hem tidigt för att få barnen i säng.

När det gäller TS har hon ju inte ens träffat mammans nära väns barn och jag har full förståelse varför de inte är bjudna!

Svar på tråden Irriterad på hans släktingar!