Irriterad på hans släktingar!
Att ni ska gifta er hade nog kommit fram till de övriga släktingarna i vilket fall, men jag förstår att du tycker att det är jobbigt. Har inte heller bjudit min släkt, det skulle bli över 50 pers till med bara mostrar, morbröder, fastrar, farbröder och kusiner (inga barn). I min närmsta familj är det 11 och det räcker! Min killes familj och släkt däremot är 11 tillsammans och min syrra undrade också lite över hur det kommer sig att hans mostrar och kusiner är bjudna men inte mina, men det är ju bara att förklara som det är.
Det är fler kompisar till min kille som frågat när inbjudningarna kommer, fast vi redan skickat ut och de inte är inbjudna... hade tyckt att det var sjukt jobbigt om någon frågat så till mig, men kille är rätt avslappnad och säger bara som det är.
Jag tycker också att det är skillnad på brudgummens bröder och andra, en nära vän till hans mor ska som Mrs T vara glad att hon själv är bjuden!
Försök vara tydlig och förklara hur ni har tänkt till era allra närmsta så kan de sprida det om någon mer ifrågasätter era beslut.