• MrsT2011

Irriterad på hans släktingar!

Kattpoet skrev 2011-03-17 13:18:14 följande:
    Oki, jag förstår att du är sur nu, men slappna av och var ärlig emot folk OM de frågar.

Jag kan dock förstå att  personen som inte får ta med en 15 åring och en 16 pring undrar eftersom de inte är barn, de är tonåringar  och  16 åring är i laga mening nästan  vuxen  och kan klara sig själva och  kan  bete sig bland folk ( får man hoppas). 

När jag  hör  barnfritt så   tänker jag ingen under 13, men idag är vi ju barn så länge så i teorin kanske gränsen skulle dras vid 20.
    Och menar du bröder eller  bror?  Lite udda att ha EN bror med två  åldrar.

Jag håller med TS, klart att kvinnans 15- och 16 åringar inte är bjudna när det är barnfritt! Föräldrars vänner ska väl vara tacksamma att bli bjudna på bröllopet över huvud taget, otroligt oförskämt att tjura över att ens barn inte får följa med.

Stå på dig Ninana, skvallerbyttor finns i alla släkter och ni är i er fulla rätt att INTE bjuda släkten! Jag har endast bjudit min mormor av mina släktingar och det får de övriga minsann leva med!
  • MrsT2011
    Kattpoet skrev 2011-03-17 19:30:07 följande:
    Om man aldrig får lära sig att sitta still, vara i kyrkan och bete sig som folk och äta "vuxen" mat så kommer man aldrig att kunna göra det som fem åring eller som 25 åring.

Barn föds inte med erfarenheterna vi har, de är inlärda, något vi lärde oss genom att  härma våra föräldrar.
    Precis, barn härmar sin föräldrar och alltså är det föräldrarnas ansvar att uppfostra barnen och se till att de beter sig som folk. När jag var liten var det inte tal om att tjoa och springa i gången i kyrkan, utan man fick lära sig att sitta still och viska sina kommentarer till föräldrarna.

Föräldrars slappa attityd nu för tiden är den främsta orsaken till att barn inte är välkomna på vårt bröllop. Jag vet vad jag talar om, har knappt hört nåt alls av sången på luciatåg och julkonserter de senaste fem åren.
  • MrsT2011
    S2011 skrev 2011-03-18 06:54:37 följande:
    Eller så har det ingenting med snålhet att göra.
    Det kan ju nämligen också vara så att man inte tycker om barn, att man inte anser det som ett passande forum för barn eller att man har en platsbegränsning att hålla sig till och då prioriterar sina vuxna gäster.

Att barn "ska" vara med är väl dessutom ett ganska nytt påfund. Många av dagens föräldrar verkar sitta ihop så pass med sina barn att man inte klarar sig utan dem ett par timmar och per automatik antar att barnen är välkomna precis överallt. Istället för att "lära sina barn att gå på fest" så kan man ju prova att lära dem att klara sig utan mamma och pappa några timmar..

Vi undanber oss barn utan undantag på vårt bröllop dels för att ingen av oss gillar barn och dels för att det är vår uppfattning att det inte passar sig att ha barn med på ett bröllop där det serveras alkohol. Alltså har det ingenting med att vi skulle vara snåla att göra. 
    Håller med till 100%!
Svar på tråden Irriterad på hans släktingar!