• Aniara4

Irriterad på hans släktingar!

Emmy skrev 2011-03-17 19:14:14 följande:
      Jag tror det beror på snålhet att man utesluter barn för det kostar ju såklart lite extra.
    Ja det kan du ju få tro om du vill, men vi har helt andra skäl. Och ja, de är egoistiska. Barn (i den ålder som skulle vara aktuell i vårt fall) kräver mycket uppmärksamhet, de springer omkring och tjoar, måste hållas under uppsikt så de inte har sönder någonting eller skadar sig, och föräldrarna kan inte koncentrera sig på samtal med andra gäster. Jag älskar våra syskonbarn och vänners barn, de är underbara, men jag vet också att det är hopplöst att få prata ostört med deras föräldrar när de är med. Därför bjuder vi dem till alla andra tillställningar men inte den här.

Vi planerar inget fylleslag, men många små barn upplever det som obehagligt även när de vuxna är lite lätt salongsberusade och inte som vanligt, och det är skäl nog att låta dem slippa den upplevelsen tills de är lite större och kan förstå förvandlingen bättre.

Det är vars och ens beslut vilken typ av fest man vill ha och med vilka gäster, och det är knappast något för andra att ha synpunkter på och moralisera över.
  • Aniara4
    Kattpoet skrev 2011-03-17 19:30:07 följande:
    Om man aldrig får lära sig att sitta still, vara i kyrkan och bete sig som folk och äta "vuxen" mat så kommer man aldrig att kunna göra det som fem åring eller som 25 åring.

Barn föds inte med erfarenheterna vi har, de är inlärda, något vi lärde oss genom att  härma våra föräldrar.
    Det är väldigt sant! Men de får öva någon annanstans än på just vårt bröllop. (T.ex. på någon av alla de andra tillställningar vi bjuder in dem till.)
  • Aniara4
    TheD skrev 2011-03-18 11:40:07 följande:
    Hur många trådar handlar om barn nu????? Tycker det dyker upp överallt!
    Ja den här tråden handlade väl inte ens om störande småbarn utan för brudparet okända 15-åringar vars mamma tyckte de borde vara bjudna!
Svar på tråden Irriterad på hans släktingar!