• AnnaoDennis

Vi fick en inbjudan där det stod...

Gud jag gillar det inte, tycker att det är fult att skriva vad man önskar sig i inbjuden, som att man är girig och tar förgivet att alla ska ge pressenter.

• AnnaoDennis
    Emblas Mamma skrev 2011-03-19 13:27:21 följande:
    Fult? Det tycker jag inte!
    Man är inte mer girig som skriver en antydan om vad man kan ge, mer än om man skriver det i ett blad som följer med eller på sin hemsida eller ringer runt och säger det.
    Det är minst lika girigt isåfall!

Det är skillnad om man inte har någon önskelista alls utan lämnar gästerna att begrunna som dom vill.

Men i vår inbjudan stod även klart och tydligt i rimmet att det är en eventuell present som kanske ska ges och att vi önskar i så fall och att det bara är ett litet tips!
    Det är inget "vi ska ha, eller vi vill ha det här och det här".

Varför skulle det vara fult att ge ett litet tips?
    Ingen av de som blivit inbjudna av oss tycker det är fult!
    Det är precis samma sak att smussla en önskelista till alla eller att ens mamma ska ringa / maila runt och berätta vad brudparet eventuellt önskar sig!!!!
    Ja precis! jag kan inte förstå hur man kan göra listor eller skicka med ett blad utöver inbjudan där man skriver vad man vill ha. Tycker att det 'är riktigt girigt. Om nån frågar vad vi önskar oss så säger jag pengar, men jag tr inte förgivet att alla som kommer ska ge oss pressenter, det finns dom som kanske inte har råd.
    Och om det finns nån som inte gillar att ge bort pengar, ska den då känna sig dum för att denne kommer med en vas? och för den som kanske bara kan avara 150kr, ska den behöva känna sig dum för att ge det i ett kuvert? man sätter gästen i en knebig sits.
    Om man bara har 150 kr så kan man hitta en pressent som brudparet inte skulle kunna lista ut bara kostade 150kr.
    Nä fy för sånt!
  • AnnaoDennis
    eigollet skrev 2011-03-19 20:59:45 följande:
    "Vi undanber oss presenter men bidrag till bröllopsresan mottages tacksamt" skrev vi. Ingen tyckte det var konstigt. Inget tvång, ingen specificerad summa. och skönt för oss att släpa presenter, dessutom har vi FULLT av saker i huset redan. Skrattande

Har varit på en del bröllop nu och det är inte ett alls ovanligt önskemål av brudparen.
    Men här är ju precis det jag menar, vi undanber oss pressenter. men vi ta gärna emot era pengar.
    Det låter riktigt illa...
    Jag skulle köpt en pressent iaf om jag fick en sån inbjudan,  annat fall ger jag pengar, men inte när personen i fråga har tiggt om dom.
  • AnnaoDennis
    Emblas Mamma skrev 2011-03-20 11:45:51 följande:
    Det är inte att tigga.
    Vad synd att du uppfattar det så! Obestämd
    Du kanske borde tänka om - ett brudpar menar aldrig att tigga, så får du en sån inbjudan någon gång så kan du tänka att det bara är ett tips och att det går lika bra med en present och inget alls.
    De flesta brudpar här inne är helt överrens om det.

Bara en tanke om du nu skulle få en inbjudan!

Annars går det alltid bra att stanna hemma om man nu skulle bli sur :)
    Jag kan inte föreställa mig att nån i min bekantskapskrets skulle få för sig att ha en sån inbjudan så jag behöver inte oroa mig så mkt för det, sen blir jag absolut inte sur för att vissa tycker att det är ok att vara fräck i sin bröllopsinbjudan.
    Sånt har inte jag tid att sura över ;)
Svar på tråden Vi fick en inbjudan där det stod...