• Chicita

Vi fick en inbjudan där det stod...

Vår inbjudan var en kombination av inbjudan och informationsbrev eftersom gästerna behövde veta en del redan innan dom letade sig fram till bröllopshemsidan.
    Vi skrev lite information om att vi inte önskade någon present där, på bröllopshemsidan finns ett rim om att vi typ har allt, och att vi är glada om dom kommer i klädkod som passar temat. Men att om dom VILL ge något så är ett bidrag till resan en väldigt bra present. 

• Chicita

Känns ju lite som att man jävlas med brudparet om dom uttryckligen säger att dom inte vill ha presenter och man ändå kommer med en... Skrikandes

Typ "här får du något som jag vet att du inte vill ha, bara för att jag inte vill bli tipsad om det du vill ha"

• Chicita
    Emblas Mamma skrev 2011-03-20 12:16:28 följande:
    hhe ja ;)

Men får vipresenter som vi behöver i det nya hemmet som inte tar plats och är massa vaser eller skålar - då blir det jättebra för oss ändå:) Bara att vi egentligen inte behöver något som vi vet nu.

Får vi däremot massa vaser och skålar är alternativet att antingen slänga ut våra gamla om vi gillar de nya bättre, eller stuva in alla grejer i min mammas förråd där det får ligga och skräpa.
    Inte för att vara otacksam men det är så det är. Finns det ingen plats så finns det inte! Och jag gillar inte att ha tusentals pinaler runtomkring mig!

Därför tycker jag tips är bra så man slipper slänga pengarna helt i sjön! :)
    Precis, vi var på bröllop för ett tag sen där dom hade skrivit upp sig på en sån där lista på Cervera.
    Dom bor i Örebro och vi kunde handla här i Borlänge åt dom, bara att plocka upp listan i affärens dator och tala om vad vi ville bidra med som stod på listan... Helt perfekt Skrattande
    Då vet man ju att det är något dom önskar och verkligen vill ha...

Hade dom önskat pengar så hade jag varit lika glad över det. Just att slippa pressen att försöka hitta nåt som inte alla andra också köper. Och så står man där med en överdimensionerad vas till ett brudpar där brudgummen kanske är hyperallergisk mot blommor, så dom aldrig kommer använda den Förvånad

Nej tacka vet jag klara besked Solig
Svar på tråden Vi fick en inbjudan där det stod...