• Anatheme

Någon mer som skulle ha blivit irriterad?

Jag förstår inte varför man blir upprörd över att någon planerar ett bröllop tätt inpå ett annat faktiskt. Vad är det som är problemet? Är egot för stort för att kunna dela rampljuset med någon annan?

• Anatheme
    SweetPearl skrev 2011-03-17 23:50:49 följande:

Det har inte med egot att göra utan med att detta fick bägaren att rinna över. Sen så tycker jag att det är lite tätt inpå ändå och är det så att det är ett speciellt datum för dem så kunde de ha hört med oss innan kan jag tycka. Då hade jag inte haft några problem med det alls. Men som jag skrev innan, det känns som att hon gör det här för att jävlas. 

Så kan man ju också se på saken.
    Eller så kan man vara glad för deras skull, se det som en möjlighet att kunna prata bröllopsplaner tillsammans med någon som verkligen förstår vad man går igenom, och faktiskt inse att hela världen inte börjar snurra runt en bara för att man ska gifta sig.
  • Anatheme
    SweetPearl skrev 2011-03-18 00:04:31 följande:
    Jag vet att vi kommer att slå deras fest med hästlängder! Eftersom hon o hennes karl är extremt gammalmodiga så det skulle inte förvåna mig om det blir en middgassittning på 5 timmar.

Och sen måste jag verkligen påpeka, att det är ett BRÖLLOP, ingen tävling...

• Anatheme
    TheD skrev 2011-03-18 00:24:12 följande:
    Iofs men jag har som  mål att slå ett bröllop, men det har vi redan gjort utan att vi har haft den dagen än ;) Men sen att göra det så perfekt som möjligt så om andra kommer gifta sig så kommer vårat vara bäst! Helt sjukt, jag vet men jag är en sån tävlingsmänniska hahahaha
    Jag tror människor i allmänhet planerar sina bröllop efter hur de själva vill ha det, att då kritisera deras bröllopsdag, eftersom klänningen inte var som du hade velat ha den, eller maten inte var som du skulle ha velat ha den, eller musiken inte var som du hade velat ha den, det tycker jag personligen är jävligt lågt, och jag hoppas innerligt att gästerna på mitt bröllop istället väljer att fokusera på det faktum, att vi gifter oss, och inte ståhejet runtomkring.  
  • Anatheme
    SweetPearl skrev 2011-03-18 01:48:24 följande:
    Prata? Hon kommer inte vilja prata det kan jag ju lova. Det är andra gången hon gifter sig, men första va i hemlighet.

Nej, världen snurrar inte bara runt en för att man ska gifta sig, men VARFÖR väljer man så tätt inpå sin brors bröllop? Känns inte som att vi hinner att andas ut. Hade jag varit henne o det var ett betydelsefullt datum då skulle jag ha frågat innan om det var okej att det blev så tätt inpå. För vi ska ju nu hitta kläder o present på mindre än 1 månad (jag tänker inte börja leta nu när jag har fullt upp med vårat bröllop) och jag har super svårt att hitta kläder, speciellt klänningar. Att min sambo också är irriterad säger väl rätt så mycket om vad han tycker om saken också?
    Ja men gud, då så. Jag borde kanske också kolla med våra gäster, så att vi kan ändra datumet ifall att de inte hinner hitta kläder att ha på sig tills dess.
  • Anatheme
    SweetPearl skrev 2011-03-18 02:21:07 följande:
    Men nu får du väl ta och ge dig! Du vet inte hur vi har det i vår vardag. Vi har två barn på 9 månader o 4 år, sambon jobbar 5-skift. Så jag kan ju inte bara dra iväg 5 mil till stan för att kolla på klänning och present. Vi har födelsedagar att fira samma vecka också. Bland annat sonen fyller 1 år den 9 juni.

Hade hon inte varit så ego som hon är nu så hade jag inte brytt mig ett dugg.
    Tycker mest det är du som verkar ego med tanke på hur upprörd du är över att hon ska gifta sig på ett datum som inte passar dig så jättebra. Det behöver inte vara mer avancerat än att lägga ned en peng i ett kuvert och använda något som redan hänger i garderoben. Det är en lösning på de problem som du är så upprörd över att din blivande svägerska inte tar hänsyn till. En annan lösning är att helt enkelt att tacka nej.  
    Hur odräglig och oförskämd hon än må vara så finns det ingen anledning till att folk som föraktar henne ska vara med på hennes bröllopsdag.
Svar på tråden Någon mer som skulle ha blivit irriterad?