• SweetPearl

Någon mer som skulle ha blivit irriterad?

Jag och min sambo gifter oss nu den 14 maj. Jag fria till honom i juni 2006 och det är inte förän nu vi har råd med bröllopet. Sambons yngsta storasyster gifte sig den 11 september förra året. Innan vi fick inbjudan så hade vi pratat om att börja ränka på vad det kommer att kosta. Sen när inbjudan kom så kände vi att: Nä! Nu måste vi ta tag i det här annars kommer det inte att bli av.

Systern som nu är gift fick en rejäl utskällning utav äldsta systern för att de ville ha en kuvertavgift istället för presenter. Men idag rann bägaren över! Vi fick en inbjudan till äldsta systerns bröllop. Och det som irriterar mig är att hon o hennes karl ska gifta sig den 11 juni. Inte ens en månad efter att jag och sambon har gift oss. Tycker hon kunde ha väntat minst till augusti med att gifta sig, så att vårat bröllop hade varit innan inbjudan till hennes bröllop skickades ut.

Är så irriterad på henne då hon skäller ut alla som inte gör som hon tycker, men sen är hon ännu värre själv. Sambon blev också irriterad och sa att nu när alla "andra" gör det så måste hon också göra det. Det ska bli intressant att få höra vad den andra systern tycker (hon vet inget än eftersom hon är bortrest).

Hur hade ni reagerat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 12:29
    Har nu lugnat ner mig. Det enda vi (jag och min sambo) och andra runt omkring oss stör sig på, är att de kunde ha förvarnat oss. Inbjudan kom väldigt sent, 17 mars och bröllopet är 11 juni.

• Svar på tråden Någon mer som skulle ha blivit irriterad?
  • anne på grönkulla

Trist attityd hon verkar ha. Dock är det nog så att hon "vinner" (är hon kanske ute efter att provocera?) om ni reagerar ilsket - alltså, planera på med ert bröllop bäst ni kan och strunta i hennes planer. Le, gift er och gå på hennes bröllop utan sura kommentarer. Var större än hon, helt enkelt!

• TheD

Bett henne dra åt helvete! Jag skulle verkligen skäll apå henne och strunta i att göra orden barnvänliga utan bara tryck henne mot väggen.

Känner hur bra jag skulle må efter det ;)

• SweetPearl
    anne på grönkulla skrev 2011-03-17 22:54:14 följande:
    Trist attityd hon verkar ha. Dock är det nog så att hon "vinner" (är hon kanske ute efter att provocera?) om ni reagerar ilsket - alltså, planera på med ert bröllop bäst ni kan och strunta i hennes planer. Le, gift er och gå på hennes bröllop utan sura kommentarer. Var större än hon, helt enkelt!
    Jag misstänker att hon är ute efter att provocera. Hon tycker väl att vi är oförskämda. Systern som är gift hade kuvertavgift och vi önskar oss bidrag till middagen eller till en bröllopsresa. Det sticker väl i hennes ögon helt enkelt och då för att "sätta" oss på plats så väljer hon nästan en månad efter vårat bröllop och för att sätta gifta systern på plats så valde hon just den 11:e. Får se om jag kan hålla mig, har väldigt svårt att hålla tyst. Men jag tror det kommer att bli ett himmla liv från den gifta systern och jag tycker hon har all rätt att skälla ut henne.
    TheD skrev 2011-03-17 22:56:38 följande:
    Bett henne dra åt helvete! Jag skulle verkligen skäll apå henne och strunta i att göra orden barnvänliga utan bara tryck henne mot väggen.

Känner hur bra jag skulle må efter det ;)
    Haha, det skulle jag vilja göra och jag skulle kunna göra det utan att tveka.
  • TheD

Så gör det!  För hon kanske behöver ett regn av avsky mot sig så hon kanske förstår...

• Anatheme

Jag förstår inte varför man blir upprörd över att någon planerar ett bröllop tätt inpå ett annat faktiskt. Vad är det som är problemet? Är egot för stort för att kunna dela rampljuset med någon annan?

• hernameispekka
    Anatheme skrev 2011-03-17 23:26:53 följande:

Jag förstår inte varför man blir upprörd över att någon planerar ett bröllop tätt inpå ett annat faktiskt. Vad är det som är problemet? Är egot för stort för att kunna dela rampljuset med någon annan?

Förstår att man kan reagera över det men en månad i vardagen är faktiskt ganska lång tid. Man kommer nog ha hunnit komma tillbaka till vardagen vid det laget. Det hade varit en annan sak om det vore helgen efter eller så för det är lite tätt inpå tycker jag :P
  • TheD
    Anatheme skrev 2011-03-17 23:26:53 följande:

Vad jag har förstått så är inte det som är det stora problemet...eller jag kanske har fel? Inget som jag har tänkt på när jag har skrivit iaf.
  • hernameispekka
    TheD skrev 2011-03-17 23:30:12 följande:
    Vad jag har förstått så är inte det som är det stora problemet...eller jag kanske har fel? Inget som jag har tänkt på när jag har skrivit iaf.
    Jag trodde det var liksom problemet/droppen. Det andra hon gör f¨år man nog mest ignorera (även om jag själv nog också fällt en sur kommentar om kuvertavgift)
  • In Wonderland

Tänk på att hon gifter sig Efter er! Då kommer alla längta jättemycket efter ert bröllop och det kommer pratas mycket om det då ni är först!

• TheD

Jag har fastnat inom att hon skäller ut alla för att ingen gör som hon vill osv... det var det som fick mig att bli irriterad.

Svar på tråden Någon mer som skulle ha blivit irriterad?