Någon mer som skulle ha blivit irriterad?
Jag och min sambo gifter oss nu den 14 maj. Jag fria till honom i juni 2006 och det är inte förän nu vi har råd med bröllopet. Sambons yngsta storasyster gifte sig den 11 september förra året. Innan vi fick inbjudan så hade vi pratat om att börja ränka på vad det kommer att kosta. Sen när inbjudan kom så kände vi att: Nä! Nu måste vi ta tag i det här annars kommer det inte att bli av.
Systern som nu är gift fick en rejäl utskällning utav äldsta systern för att de ville ha en kuvertavgift istället för presenter. Men idag rann bägaren över! Vi fick en inbjudan till äldsta systerns bröllop. Och det som irriterar mig är att hon o hennes karl ska gifta sig den 11 juni. Inte ens en månad efter att jag och sambon har gift oss. Tycker hon kunde ha väntat minst till augusti med att gifta sig, så att vårat bröllop hade varit innan inbjudan till hennes bröllop skickades ut.
Är så irriterad på henne då hon skäller ut alla som inte gör som hon tycker, men sen är hon ännu värre själv. Sambon blev också irriterad och sa att nu när alla "andra" gör det så måste hon också göra det. Det ska bli intressant att få höra vad den andra systern tycker (hon vet inget än eftersom hon är bortrest).
Hur hade ni reagerat?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 12:29
Har nu lugnat ner mig. Det enda vi (jag och min sambo) och andra runt omkring oss stör sig på, är att de kunde ha förvarnat oss. Inbjudan kom väldigt sent, 17 mars och bröllopet är 11 juni.