• SweetPearl

Någon mer som skulle ha blivit irriterad?

Jag och min sambo gifter oss nu den 14 maj. Jag fria till honom i juni 2006 och det är inte förän nu vi har råd med bröllopet. Sambons yngsta storasyster gifte sig den 11 september förra året. Innan vi fick inbjudan så hade vi pratat om att börja ränka på vad det kommer att kosta. Sen när inbjudan kom så kände vi att: Nä! Nu måste vi ta tag i det här annars kommer det inte att bli av.

Systern som nu är gift fick en rejäl utskällning utav äldsta systern för att de ville ha en kuvertavgift istället för presenter. Men idag rann bägaren över! Vi fick en inbjudan till äldsta systerns bröllop. Och det som irriterar mig är att hon o hennes karl ska gifta sig den 11 juni. Inte ens en månad efter att jag och sambon har gift oss. Tycker hon kunde ha väntat minst till augusti med att gifta sig, så att vårat bröllop hade varit innan inbjudan till hennes bröllop skickades ut.

Är så irriterad på henne då hon skäller ut alla som inte gör som hon tycker, men sen är hon ännu värre själv. Sambon blev också irriterad och sa att nu när alla "andra" gör det så måste hon också göra det. Det ska bli intressant att få höra vad den andra systern tycker (hon vet inget än eftersom hon är bortrest).

Hur hade ni reagerat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 12:29
    Har nu lugnat ner mig. Det enda vi (jag och min sambo) och andra runt omkring oss stör sig på, är att de kunde ha förvarnat oss. Inbjudan kom väldigt sent, 17 mars och bröllopet är 11 juni.

• Svar på tråden Någon mer som skulle ha blivit irriterad?
  • SweetPearl
    Anatheme skrev 2011-03-17 23:26:53 följande:

Jag förstår inte varför man blir upprörd över att någon planerar ett bröllop tätt inpå ett annat faktiskt. Vad är det som är problemet? Är egot för stort för att kunna dela rampljuset med någon annan?

Det har inte med egot att göra utan med att detta fick bägaren att rinna över. Sen så tycker jag att det är lite tätt inpå ändå och är det så att det är ett speciellt datum för dem så kunde de ha hört med oss innan kan jag tycka. Då hade jag inte haft några problem med det alls. Men som jag skrev innan, det känns som att hon gör det här för att jävlas. 

• SweetPearl
    TheD skrev 2011-03-17 23:50:14 följande:
    Jag har fastnat inom att hon skäller ut alla för att ingen gör som hon vill osv... det var det som fick mig att bli irriterad.
    Än så länge är det ju bara familjen hon skäller ut (hon slutar inte skälla trots att den andre gråter), hon har mage att fråga vad presenter till hennes barn kostar. Hon kan när som helst bara frysa ut familjen utan någon som helst anledning. Ja det finns mycket mer, men hon är värst mot den andra systern.
  • SweetPearl
    In Wonderland skrev 2011-03-17 23:35:59 följande:
    Tänk på att hon gifter sig Efter er! Då kommer alla längta jättemycket efter ert bröllop och det kommer pratas mycket om det då ni är först!
    Jag vet att vi kommer att slå deras fest med hästlängder! Eftersom hon o hennes karl är extremt gammalmodiga så det skulle inte förvåna mig om det blir en middgassittning på 5 timmar.
  • TheD
    SweetPearl skrev 2011-03-17 23:59:08 följande:
    Än så länge är det ju bara familjen hon skäller ut (hon slutar inte skälla trots att den andre gråter), hon har mage att fråga vad presenter till hennes barn kostar. Hon kan när som helst bara frysa ut familjen utan någon som helst anledning. Ja det finns mycket mer, men hon är värst mot den andra systern.
    Jösses....doppa hennes huvud i toaletten! Man frågar aldrig vad något kostar. Jo, om fästmannen kommer hem med en ny tv ;) men man frågar inte vad presenter kostar.. Min killes mamma är en sån somska veta allt och när vi åker på semester så måste hon fråga :"vad kostar det då?" med världens suraste röst! Ja, jag hatar henne men det har med vad hon gjorde eller snarare inte gjorde under mn fästmans uppväxt! iaf... vad angår det någon annan vad en resa kostar??? Likaså presenter? Om någon anna ska vara med och dela på kostnaden, klart att man ska tala om då men....SUCK! SUCK! SUCK!

:)
  • Anatheme
    SweetPearl skrev 2011-03-17 23:50:49 följande:

Det har inte med egot att göra utan med att detta fick bägaren att rinna över. Sen så tycker jag att det är lite tätt inpå ändå och är det så att det är ett speciellt datum för dem så kunde de ha hört med oss innan kan jag tycka. Då hade jag inte haft några problem med det alls. Men som jag skrev innan, det känns som att hon gör det här för att jävlas. 

Så kan man ju också se på saken.
    Eller så kan man vara glad för deras skull, se det som en möjlighet att kunna prata bröllopsplaner tillsammans med någon som verkligen förstår vad man går igenom, och faktiskt inse att hela världen inte börjar snurra runt en bara för att man ska gifta sig.
  • Anatheme
    SweetPearl skrev 2011-03-18 00:04:31 följande:
    Jag vet att vi kommer att slå deras fest med hästlängder! Eftersom hon o hennes karl är extremt gammalmodiga så det skulle inte förvåna mig om det blir en middgassittning på 5 timmar.

Och sen måste jag verkligen påpeka, att det är ett BRÖLLOP, ingen tävling...

• TheD
    Anatheme skrev 2011-03-18 00:18:40 följande:

Iofs men jag har som  mål att slå ett bröllop, men det har vi redan gjort utan att vi har haft den dagen än ;) Men sen att göra det så perfekt som möjligt så om andra kommer gifta sig så kommer vårat vara bäst! Helt sjukt, jag vet men jag är en sån tävlingsmänniska hahahaha
  • Anatheme
    TheD skrev 2011-03-18 00:24:12 följande:
    Iofs men jag har som  mål att slå ett bröllop, men det har vi redan gjort utan att vi har haft den dagen än ;) Men sen att göra det så perfekt som möjligt så om andra kommer gifta sig så kommer vårat vara bäst! Helt sjukt, jag vet men jag är en sån tävlingsmänniska hahahaha
    Jag tror människor i allmänhet planerar sina bröllop efter hur de själva vill ha det, att då kritisera deras bröllopsdag, eftersom klänningen inte var som du hade velat ha den, eller maten inte var som du skulle ha velat ha den, eller musiken inte var som du hade velat ha den, det tycker jag personligen är jävligt lågt, och jag hoppas innerligt att gästerna på mitt bröllop istället väljer att fokusera på det faktum, att vi gifter oss, och inte ståhejet runtomkring.  
  • SweetPearl
    Anatheme skrev 2011-03-18 00:18:40 följande:

Ehh? Såg du inte smilysen?
  • TheD
    Anatheme skrev 2011-03-18 00:35:00 följande:
    Jag tror människor i allmänhet planerar sina bröllop efter hur de själva vill ha det, att då kritisera deras bröllopsdag, eftersom klänningen inte var som du hade velat ha den, eller maten inte var som du skulle ha velat ha den, eller musiken inte var som du hade velat ha den, det tycker jag personligen är jävligt lågt, och jag hoppas innerligt att gästerna på mitt bröllop istället väljer att fokusera på det faktum, att vi gifter oss, och inte ståhejet runtomkring.  
    Självklart ska man inte kritisera mitt framför brudparet utan sånt sparar man när man har kommit hem Flört Bröllop är ju ändå, som du själv skriver, planerat efter hur brudparet vill ha det.

Och jag hoppas verkligen att alla brudpar gör det för när det kommer till bröllopsdag ska man inte planera efter vad andra kommer vilja äta, eller vilken kyrka folk gillar/ogillar etc.
Svar på tråden Någon mer som skulle ha blivit irriterad?