Inlägg från: Soldemor |Visa alla inlägg
  • Soldemor

Vigseln – hur funkar det?

Etheleglin skrev 2011-03-19 16:29:07 följande:
    Vid vigslar i Svenska kyrkan så är det iaf absolut vanligast att man smiter in i ett litet sidorum efteråt så att alla gäster kan gå ut innan brudparet träder fram på kyrktrappen.
    Nja, det kan jag inte hålla med om. Av de kanske 75-100 vigslar jag haft, så har kanske 5 par av dessa valt att gömma sig, de  andra att gå ut ur kyrkan direkt, alt stanna i vapenuset pga vädret.
  • Soldemor
    Kjell Präst skrev 2011-03-22 18:38:19 följande:
    Jag misstänkte att det kunde vara annorlunda på andra platser än i världens centrum, där jag jobbar alltså
    Ja, här nere är det väl verkligen periferin, nästan så långt söderut man kan komma! Kommer förresten snart upp till världens centrum!
  • Soldemor
    Sebastiána skrev 2011-03-23 15:31:27 följande:
    På de bröllop jag varit på (i Skåne) har brudparet smitit in någonstan och när alla gästerna gått ut har de kommit ut på kyrktrappan. Så vill vi också ha det så jag hoppas att det går. Hur gör man annars? Ska man gå ut och möta gästerna framför kyrkan?
    Ni går ut först och går och ställer er på en "bra" plats (kanske i lä eller på en gräsmatta el liknande och sedan kommer gästerna ut och kastar ris el så¨på er, fotograferar er och gratulerar.
Svar på tråden Vigseln – hur funkar det?